Annons

Canon eller Nikon eller

Produkter
(logga in för att koppla)
Batterigreppet passar ju inte till 20D och knappast heller på någon annan kommande modell heller...så det gäller ju att sälja ut dem.

melker2001 skrev:
Hej Björn!

Jag skall svara vad jag tycker och varför JAG anser att 10D är överlägsen 300D och även D70 men det står för mina värderingar och inte något annat.
1. Kameran är byggd för att hålla länge nästan i
klass med dom dyrare kamerorna.
2. Canon har idag ett bredare sortiment av
tillbehör än Nikon.
3. Nikon D70 har "bara" iso 200 och inte lika
välbyggd som 10D

Men allt detta kan ändras över en natt nu när Minolta kommer med vad jag tror en kamera som slår dom andra på fingrarna när det gäller känsla och kvalité och då måste Nikon börja agera.

// Håkan

Hej Håkan.

Tack för att du tog dig tid att utveckla lite. Det var ganska, i mina ögon, små saker som gjorde att en kamera blev helt _överlägsen_ en annan. Hur som helst så har du givetvis rätt till din subjektiva åsikt, något jag kanske kan tycka du borde varit nogrannare med att poängtera i första inlägget. Det som senare visade sig vara mer känslomässiga argument kan annars lätt uppfattas som något som baserats på ordentliga tester.

Nu kan jag i alla fall andas ut eftersom jag tycker kvalité och tillbehör håller den klass jag kräver. Lite synd på ISO 200 är det ju förståss, men å andra sidan så kan jag definitivt leva med det bruset.

mvh

Björn

Sedan är det lite andra småsaker som möjlighet till batterigrepp, spegeluppfällning och så som du får med 10D. Inga jättstora saker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar