Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 50d och extern avfyrning av Speedlite 430 exII?

Produkter
(logga in för att koppla)

MiqeMorbid

Medlem
Jag har pillat och fifflat med de inställningar jag törs ge mej på, men får inte till det..

Frågar rakt ut i stället för att pillra mer.. Är det möjligt att:

Tända Speedliten med hjälp 50d´n, utan att ha någon tändare i skon?

Ok, tack..
Så antingen en blixt som använder 430´n som slav, eller skaffa en Canon ST-E2 Speedlite-sändare, eller motsvarande är vad som gäller antar jag.

Finns det något som matchar ST-E2´an?

Det finns massor med trådlösa arrangemang från ett par hundra och uppåt. Får återkomma med modeller och länkar. Tumknappar på en iPhone nu....

Den här borde väl fungera: http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-RF-603-Flash-Trigger-Canon-50D-40D-30D-20D-10D-1D-1Ds-5D-5D-II-/180822468154?pt=AU_Cameras_Photographic_Accessories&hash=item2a19dbe63a

De har 21258 affärer i historiken, så de kan man nog lita på. Min strobistutrustning kom fram i alla fall.

Liiiite "nojjig" är jag nog över att handla på sidor som inte är härifrån, men det är klart.. Om man aldrig provar, så.. :) Tack för tipset!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar