Tonyeagle
Aktiv medlem
Osynlig!
Börjar ändå tro att du är osynlige mannen!
Världsklass!!!
Hej
När man väl är ute, vilket inte är så ofta så är jag ute många timmar och hela tiden på span, tittar hela tiden och även rätt ofta när jag pratar med någon tittar jag inte på personen utan spanar hela tiden, kan kännas oartigt men jag brukar förklara och vill ju inte missa något.
Både rapphönorna och ormvråk på hare upptäcktes av min flickvän, så det kan vara bra med två observanta ögon till.
Man lär sig så mycket i fält, små snögropar ute på ett fält, syns inget, vänta och kolla igen, rapphöna sticker upp ett huvud. De gräver gropar för att komma åt maten, de döljs ofta av snön.
Jag far runt lite överallt upp till typ 4 mil från Malmö, så direkt i malmös utkanter börjar spaningen.
Är man ute ofta så lär man sig och får tillfällena. Många individer är skygga men ibland kan man hitta någon som är mindre skygg och nu speciellt på vintern när de har brist på mat, de vill gärna inte lämna maten.
Många dagar får man inga bilder alls fastän man varit ute kanske 8 timmar, andra dagar får man kanske en massa tillfällen.
Mvh
Omar
Börjar ändå tro att du är osynlige mannen!
Världsklass!!!