RolandM
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Man kan ju inte hålla på och koppla i och ur autofokus bara för att det inte finns ett vettigt fokuslås på kameran.
Definitionen av vettigt fokuslås tycks gå isär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PerFogelberg skrev:
Man kan ju inte hålla på och koppla i och ur autofokus bara för att det inte finns ett vettigt fokuslås på kameran.
PerFogelberg skrev:
Fokuslåsning är något som inträffar när man trycker ner avtryckaren till hälften. Det är min definition.
PerFogelberg skrev:
Exakt. Väldigt irriterande. Man måste ändå släppa upp avtryckaren helt för att ta nästa bild.
Edit: Har man blivit van med Nikons avtryck är det svårt att acceptera Canons krånglighet.
PerFogelberg skrev:
Själv har jag varken Nikon eller Canon. Mitt eget intryck är att man måste läsa bruksanvisningen mer noggrant som Canon-ägare. Canon saknar små enkla men genialiska funktioner. Funktioner som man uppskattar om man vill slippa tänka på kameraåbäket när man fotograferar.
Sen att alla säger att Canon har bättre bildkvalitet är bara en detalj. Jag kan inte se skillnad på bilderna.
PerFogelberg skrev:
Jalle: Har du kameran på enbilds- eller serietagning?
PerFogelberg skrev:
Jalle: Det förklarar. Har jag kameran på serietagning går det gärna iväg en bild för mycket varje gång jag klämmer av en bild.