Karl Larsson
Aktiv medlem
cyberphoto.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Karl Larsson skrev:
Ser att du fått din kamera idag? eller ialla fall registrerat först idag.
Själv har jag köat sen 24 Februari, hoppas det är min tur snart.
lintrik [E.F.S] skrev:
Jag håller mina tummar. Jag har bara kört med 20D innan, Så efter att ha tagit ca 300 bilder på minimoto/70 racers Med Mark III och sen tog jag upp 20D:en, men tyvärr så var det nog dom sista 2 bilderna som togs med den.
men jag har alltid älskat min 20D
Ouch... :-(lastrand skrev:
Apropå MIII:ans autofokus: Rob Galbraith.
jorgene skrev:
Ouch... :-(
Det där var ingen vacker läsning om man avser använda sin MkIII som den actionkamera den är. Jämförelsen med MkIIN, med friidrottaren som springer rakt mot fotografen, är ju rent förödande tydlig, till MkIII:ans nackdel.
Om detta överhuvudtaget går att åtgärda med firmware, så bör nog Canon-cheferna varana för lite övertidsarbete den närmsta tiden...
Svårt att säga, rapporterna från de utländska forumen verkar tvetydiga. Vissa hävdar att det finns problem med af, andra menar på att Mark III är märkbart snabbare o säkrare än tidigare 1D-modeller. Rob Gailbraith hävdar att kameran tappar i af-prestanda när det är varmt och ljust. Hoppas som sagt att ryktena är kraftigt överdrivna och endast knutna till ett fåtal exemplar.Bokeh skrev:
Kan det ha att göra med att den inte hinner fokusera ordentligt i 10fps, eller existerar problemet även i lägre hastigheter ?
/kent