Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Bussmicke, den som väntar på något gott..... :)
Vad gära, Tja, ta en kurs i batik, korgmålning eller nåt. Har du ingen kamera men har abstinens, köp en annan under tiden och plåta på och sälj sedan när den andra kommer. Tror nog efterfrågan i relation till utbudet är rätt massivt.

Bussmicke skrev:
Hmm, kollade med Scandinavian Photo i Stockholmsbutiken och jag har 8 före i kön och 20-30 före hos firman i Sverige.
La min order 10 april.
Råd?
Jag la min order där den 27:e Feb, och ska visst vara #17 på "huvudkontorslistan", och då kan det ha sluppit in ett par från Möndal och Stockholmsbutiken, så de trodde jag var ungefär 20-30 i totalkön.
/B

johan.morck skrev:
Bussmicke, den som väntar på något gott..... :)
Vad gära, Tja, ta en kurs i batik, korgmålning eller nåt. Har du ingen kamera men har abstinens, köp en annan under tiden och plåta på och sälj sedan när den andra kommer. Tror nog efterfrågan i relation till utbudet är rätt massivt.

Jag har kameror för olika behov men ska byta ut 20D mot Mk3

Bussmicke skrev:
Hmm, kollade med Scandinavian Photo i Stockholmsbutiken och jag har 8 före i kön och 20-30 före hos firman i Sverige.
La min order 10 april.
Råd?

Hårdbevaka när B&H får in kameran (inget kösystem där) och importera. Annars blir det nog att vänta i kön.

Jag har nöjet att vara först i kön hos Scandinavian Photo i Stockholm och skulle visst kunna få min om dom får in ett tiotal kameror... hoppas det händer snart, semestern börjar om 1 1/2 vecka...

Anders Östberg skrev:
Hårdbevaka när B&H får in kameran (inget kösystem där) och importera. Annars blir det nog att vänta i kön.

Jag har nöjet att vara först i kön hos Scandinavian Photo i Stockholm och skulle visst kunna få min om dom får in ett tiotal kameror... hoppas det händer snart, semestern börjar om 1 1/2 vecka...

Hej

Hade inte Scandinavianphoto redan levererat två kameror, du menar kanske nästa leverans igen?

Så du var på tredje plats??

MVH

Omar

Först plats i Stockholmsbutikens kö, ca tionde (tolfte?) totalt Scandinavian Photo.

Anders Östberg skrev:

Att vara först i kön här betyder inte först i kön på riksplanet.

Anders Östberg skrev:

Orkar/Vill inte hålla på med det, emd alla kostnader runt omkring med garanti och allt blir skillnaden inte stor, sen om den fastnar ii tullen då???

Sen föredrar jag svenska menyer...

Scandianvian hade lev. 2 kameror, till de som lade order i januari och det före att Canon ens yppat nå´t om Mk3...

Bussmicke skrev:
Orkar/Vill inte hålla på med det, emd alla kostnader runt omkring med garanti och allt blir skillnaden inte stor, sen om den fastnar ii tullen då???

Scandianvian hade lev. 2 kameror, till de som lade order i januari och det före att Canon ens yppat nå´t om Mk3...

Jaha så svenska menyer går inte välja för att den är köpt i staterna?
konstigt, det går alldeles utmärkt på min 20D
det var kanske manualen du menade? :)

rogge skrev:
Jaha så svenska menyer går inte välja för att den är köpt i staterna?
konstigt, det går alldeles utmärkt på min 20D
det var kanske manualen du menade? :)

Hej

Går och välja svenska i menyn på alla mark3.

Jag brukar dock köra min på engelska, mycket lättare att följa diskussionerna på utländska sajter.

Mvh

Omar

Bussmicke skrev:

Hej

Nästan 100% att den fastnar i tullen från B&H.

mvh

Omar

Bussmicke skrev:

Jag har fattat det som att, om Mark III har svenska menyer så spelar det ingen roll var den är köpt. Samma språk skall vara inlagda på alla modeller oavsett var i världen de skickas. Jag kan ha fel här, men den förklaringen har jag fått.

om du inte har nån polare som tar in den med en optik på.
Då anser jag att de inte kan säga nåt.
kvitto har man ju inte med sig av den anledningen att man kanske blir tagen i tullen.
kanske har jag fel.
/Rogge

Om jag inte räknat galet eller gjort fel skulle kameran kosta över 39 om paketet torskar i tullen.
Stor idé att handla där i så fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar