Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon 1d Mark III
- Trådstartare Andreas K
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Ni kan hämta manualen, ett tag i alla fall, från
http://www.aobild.se/imagesforforums/EOS1DMARKIII_EN.pdf
(Högerklicka och välj "Save Target As" eller den svenska motsvarigheten)
OBS! Var snäll och sprid inte denna länk till t.ex. dpreview för då kraschar nog min server.
OBS! Var snäll och sprid inte denna länk till t.ex. dpreview för då kraschar nog min server.
Senast redigerad av en moderator:
Omar
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Ni kan hämta manualen, ett tag i alla fall, från
Hej
Jag är ledsen, spred det vidare, ville bara hjälpa andra, det stod inte det när jag läste dit inlägg kom senare i din redigering.
Mvh
Omar
Anders Östberg
Guest
No problem Omar, här är en ny länk, men var snälla alla att sprid den inte vidare
http://www.aobild.se/imagesforforums/fotosidan/EOS1DMARKIII_EN.pdf
http://www.aobild.se/imagesforforums/fotosidan/EOS1DMARKIII_EN.pdf
Palletheking
Aktiv medlem
Hmm, undrar hur många av DPreviews medlemmars servrar du kraschat sista tiden.Omar skrev:
Hej
Jag är ledsen, spred det vidare, ville bara hjälpa andra, det stod inte det när jag läste dit inlägg kom senare i din redigering.
Mvh
Omar
rogge
Aktiv medlem
StaffanH skrev:
Fick min mark 3:a i förmiddags! I helgen ska det fotas!
STORA guldstjärnor till den som fixar manualen till nedtankning av nåt slag!!
/Rogge
På svenska förståss, lite seg i steget och såg inte att den var köpt hos germanerna.
rogge
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Tramsigt...
Helt klart.
Fan de med hjärtfel kan ju dö!
Palletheking
Aktiv medlem
Du har uppenbarligen inte följt tråden. Killen skrev i ett senare inlägg att han skämtade, dvs att han inte fått någon kamera och länkar till nedladdning av manual har du bara ett par inlägg upp.rogge skrev:
STORA guldstjärnor till den som fixar manualen till nedtankning av nåt slag!!
/Rogge
På svenska förståss, lite seg i steget och såg inte att den var köpt hos germanerna.
Anders Östberg
Guest
Tack för guldstjärnorna rogge, jag sätter upp dom på kylskåpsdörren.
Vad gäller tramskommentaren så varierar det väl helt enkelt vad olika personer tycker är roligt.
Vad gäller tramskommentaren så varierar det väl helt enkelt vad olika personer tycker är roligt.
rogge
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Du har uppenbarligen inte följt tråden. Killen skrev i ett senare inlägg att han skämtade, dvs att han inte fått någon kamera och länkar till nedladdning av manual har du bara ett par inlägg upp.
nej
ledsen, har varit iväg ett par dar och var så ivrig nu när jag kom hem.
Ska inte hända igen hoppas jag.
/Rogge
Palletheking
Aktiv medlem
Alltså, du är ingen superskurk i mina ögon bara för att du misat ett par inlägg. kanske blev mitt inlägg lite onödigt sarkastiskt. No hard feelings i hope.rogge skrev:
nej
ledsen, har varit iväg ett par dar och var så ivrig nu när jag kom hem.
Ska inte hända igen hoppas jag.
/Rogge
Mvh. Paul
Omar
Aktiv medlem
Hej
Ännu en mark3 manual länk, många servrar pallar inte trycket Nog alla Nikon användare som laddar ner
http://www.brenner.co.il/mark3_manual_en.pdf
Mvh
Omar
Ännu en mark3 manual länk, många servrar pallar inte trycket Nog alla Nikon användare som laddar ner
http://www.brenner.co.il/mark3_manual_en.pdf
Mvh
Omar
rogge
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Alltså, du är ingen superskurk i mina ögon bara för att du misat ett par inlägg. kanske blev mitt inlägg lite onödigt sarkastiskt. No hard feelings i hope.
Mvh. Paul
nejnej
men jag vet hur det är med folk som inte läser igenom lite mer innan de stimmar loss.
/Rogge
snart blir det kamera du!
Photocon
Aktiv medlem
rogge skrev:
Helt klart.
Fan de med hjärtfel kan ju dö!
Fast då minskar ju kön
Omar
Aktiv medlem
Hej
Tex denna funktion C.F.n IV -13-1, sidan 177 i manualen Shortened release time lag.Ca 20% förkortad slutarfördröjning.
Verkar ju intressant för aktion fotografering, tex flygande fågel.
Fungerar när man bländar ner till max tre steg från full bländaröppning. Oftast fotar jag på fullöppning eller typ ett stegs nedbländning så det blir ju inga problem.
Åsikter?
Mvh
Omar
Tex denna funktion C.F.n IV -13-1, sidan 177 i manualen Shortened release time lag.Ca 20% förkortad slutarfördröjning.
Fungerar när man bländar ner till max tre steg från full bländaröppning. Oftast fotar jag på fullöppning eller typ ett stegs nedbländning så det blir ju inga problem.
Åsikter?
Mvh
Omar
rogge
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej
Åsikter?
Mvh
Omar
Hej
varför finns funktionen?
kunde ju lika gärna vara så hela tiden.
Förklara...
/Rogge
Anders Östberg
Guest
Så här står det om Mark II:an som har samma funktion:
"P.Fn-26 offers a shortened shutter release time lag of 40 msec from the standard 55 msec. This only works with apertures of f/2.8 or faster. The downside of doing this is that you give up some of the mirror dampening when shooting with large apertures. Since shooting with such large apertures is often a function of low light to begin with, adding shutter vibration to the exposure might not always be a good idea. On the other hand, if you need the exposure to happen as soon as possible after depressing the shutter button, this function may be useful."
Det verkar alltså som om man valt en kompromiss mellan slutarhastighet och vibrationer.
"P.Fn-26 offers a shortened shutter release time lag of 40 msec from the standard 55 msec. This only works with apertures of f/2.8 or faster. The downside of doing this is that you give up some of the mirror dampening when shooting with large apertures. Since shooting with such large apertures is often a function of low light to begin with, adding shutter vibration to the exposure might not always be a good idea. On the other hand, if you need the exposure to happen as soon as possible after depressing the shutter button, this function may be useful."
Det verkar alltså som om man valt en kompromiss mellan slutarhastighet och vibrationer.
Senast redigerad av en moderator:
Anders Östberg
Guest
Glömde ange källan för ovanstående:
www.naturescapes.net/082004/ej0804.htm
www.naturescapes.net/082004/ej0804.htm