Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Skicka ett mail till mig (se min profil) om ni inte får tag på den, så skickar jag när jag är hemma igen, om ett par tre timmar.

OBS: Ni måste ha 6MB tillgängligt i mailboxen
 
Anders Östberg skrev:
Ni kan hämta manualen, ett tag i alla fall, från

http://www.aobild.se/imagesforforums/EOS1DMARKIII_EN.pdf

(Högerklicka och välj "Save Target As" eller den svenska motsvarigheten)

OBS! Var snäll och sprid inte denna länk till t.ex. dpreview för då kraschar nog min server.

Hej

Jag är ledsen, spred det vidare, ville bara hjälpa andra, det stod inte det när jag läste dit inlägg kom senare i din redigering.

Mvh

Omar
 
*suck* hörde från min "leverantör" att dom skulle få in en enda stackare i veckan... Nåja, då är det ju bara 8 kvar före mig då ;o) Får väl hoppas på en vacker sensommar och höst.
 
StaffanH skrev:
Fick min mark 3:a i förmiddags! I helgen ska det fotas!

STORA guldstjärnor till den som fixar manualen till nedtankning av nåt slag!!
/Rogge

På svenska förståss, lite seg i steget och såg inte att den var köpt hos germanerna.
 
rogge skrev:
STORA guldstjärnor till den som fixar manualen till nedtankning av nåt slag!!
/Rogge

På svenska förståss, lite seg i steget och såg inte att den var köpt hos germanerna.
Du har uppenbarligen inte följt tråden. Killen skrev i ett senare inlägg att han skämtade, dvs att han inte fått någon kamera och länkar till nedladdning av manual har du bara ett par inlägg upp.
 
Tack för guldstjärnorna rogge, jag sätter upp dom på kylskåpsdörren.

Vad gäller tramskommentaren så varierar det väl helt enkelt vad olika personer tycker är roligt. :)
 
paul innergård skrev:
Du har uppenbarligen inte följt tråden. Killen skrev i ett senare inlägg att han skämtade, dvs att han inte fått någon kamera och länkar till nedladdning av manual har du bara ett par inlägg upp.

nej
ledsen, har varit iväg ett par dar och var så ivrig nu när jag kom hem.
Ska inte hända igen hoppas jag.
/Rogge
 
rogge skrev:
nej
ledsen, har varit iväg ett par dar och var så ivrig nu när jag kom hem.
Ska inte hända igen hoppas jag.
/Rogge
Alltså, du är ingen superskurk i mina ögon bara för att du misat ett par inlägg. kanske blev mitt inlägg lite onödigt sarkastiskt. No hard feelings i hope.
Mvh. Paul
 
paul innergård skrev:
Alltså, du är ingen superskurk i mina ögon bara för att du misat ett par inlägg. kanske blev mitt inlägg lite onödigt sarkastiskt. No hard feelings i hope.
Mvh. Paul

nejnej

men jag vet hur det är med folk som inte läser igenom lite mer innan de stimmar loss.
/Rogge
snart blir det kamera du! :)
 
Hej

Tex denna funktion C.F.n IV -13-1, sidan 177 i manualen Shortened release time lag.Ca 20% förkortad slutarfördröjning.

Verkar ju intressant för aktion fotografering, tex flygande fågel.

Fungerar när man bländar ner till max tre steg från full bländaröppning. Oftast fotar jag på fullöppning eller typ ett stegs nedbländning så det blir ju inga problem.

Åsikter?

Mvh

Omar
 
Omar skrev:
Hej

Tex denna funktion C.F.n IV -13-1, sidan 177 i manualen Shortened release time lag.Ca 20% förkortad slutarfördröjning.

Verkar ju intressant för aktion fotografering, tex flygande fågel.

Fungerar när man bländar ner till max tre steg från full bländaröppning. Oftast fotar jag på fullöppning eller typ ett stegs nedbländning så det blir ju inga problem.

Åsikter?

Mvh

Omar

Hej

varför finns funktionen?
kunde ju lika gärna vara så hela tiden.
Förklara...
/Rogge
 
Så här står det om Mark II:an som har samma funktion:

"P.Fn-26 offers a shortened shutter release time lag of 40 msec from the standard 55 msec. This only works with apertures of f/2.8 or faster. The downside of doing this is that you give up some of the mirror dampening when shooting with large apertures. Since shooting with such large apertures is often a function of low light to begin with, adding shutter vibration to the exposure might not always be a good idea. On the other hand, if you need the exposure to happen as soon as possible after depressing the shutter button, this function may be useful."

Det verkar alltså som om man valt en kompromiss mellan slutarhastighet och vibrationer.
 
Senast redigerad av en moderator:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.