Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Undrar om det är en kamera per butik och leverans som gäller närmaste tiden... blir mer och mer irriterad över marknadsföringsmetoderna nu.
 
Den 25 maj 2008...

...sitter vi säkert och har gjort en ännu längre tråd eftersom Mark4 lanserats och folket har paniksålt sina mark3 två månader innan...
 
Anders Östberg skrev:
Undrar om det är en kamera per butik och leverans som gäller närmaste tiden... blir mer och mer irriterad över marknadsföringsmetoderna nu.

Hej

Mikael Risedal hade ju hört att det skulle komma in 10 ex till Sverige, om detta stämmer vet jag inte, hörde bara mycket få??

Bara Yfo har ju tre butiker i Sverige, troligtvis 1 till varje butik??

7 kvar till resterande butiker och de är ju mer än 7 stycken butiker som beställt.

Nästa sändning kan jag tänka mig att den kommer om ca 1 månad eller så, men där vet jag inget. Nästa sändning är förhoppningsvis större, kanske några ex per butik??

Mest spekulationer, fakta får vi se längre fram.

Vad negativ jag låter!

Hälsningar

Omar
 
Omar skrev:
Hej

Mikael Risedal hade ju hört att det skulle komma in 10 ex till Sverige, om detta stämmer vet jag inte, hörde bara mycket få??

Bara Yfo har ju tre butiker i Sverige, troligtvis 1 till varje butik??

7 kvar till resterande butiker och de är ju mer än 7 stycken butiker som beställt.

Nästa sändning kan jag tänka mig att den kommer om ca 1 månad eller så, men där vet jag inget. Nästa sändning är förhoppningsvis större, kanske några ex per butik??

Mest spekulationer, fakta får vi se längre fram.

Vad negativ jag låter!

Hälsningar

Omar


nej men realistisk
/Rogge
 
Först trodde jag att jag skulle kunna fota fåglar med nya kameran, sedan förskjöts förhoppningarna till min semester följt av motorsportsäsongen, nu verkar det mer realistiskt att hoppas på leverans innan ishockeyn drar igång. Eller kanske det är bäst att redan nu ställa in sig på att kunna ta vackra bilder av snösmältningen till våren, den ska ju vara förbättrad på högdagrar vad jag förstår. :)
 
Det verkar som om Canon skulle kunna ta bra betalt för den kameran nu. Ska bli intressant att se om priset kommer att dala efter några månader. Antar att Nikon kommer med någon konkurrent snart. Antingen en kamera med liknande specifikationer eller typ en billig 15 MP (eller varför inte 17 MP för att ta ledningen i megapixelracet för digitala systemkameror i småbildsklassen).
 
Hej

Fick precis höra att jag kommer få ifrån första leverans om de nu får ett (1) ex från första leverans från Canon.

Dock ingen information om leverans än.

Jag kan tänka mig att de får in ett ex i eftermiddag eller på måndag, men man kan ju aldrig vara säker. Säker är man när man har den i handen.


Lite förhoppningsfullt!

Hälsningar

Omar
 
matnyttige skrev:
Det verkar som om Canon skulle kunna ta bra betalt för den kameran nu. Ska bli intressant att se om priset kommer att dala efter några månader. Antar att Nikon kommer med någon konkurrent snart. Antingen en kamera med liknande specifikationer eller typ en billig 15 MP (eller varför inte 17 MP för att ta ledningen i megapixelracet för digitala systemkameror i småbildsklassen).

Hej

De föröker nog ligga under D2Xs pris på ca 39 000kr

Nikon kommer väl släppa en ny sportkamera "snart" uppföljare till Nikon D2Hs på 4MP. Kommer väl hetta 3DH och jag kan tänka mig att den presenteras i höst och under vintern/våren 2008???

Tror dock att Canon släpper en 1Ds mark3 i höst på typ 22MP med liknande specifikationer och "samma hus" som 1D mark3 och kommer därmed nog fortfarande ta ledningen i megapixelracet.

En del D2X användare skulle kunna tänka sig en D3H istället med lite färre pixlar men med mindre brus och större dynamiskt omfång, samt kunna ta 8-10 bilder per sekund utan cropmode, dvs man använder alla pixlarna vid högsta hastighet. Idag kör D2x med 8 bilder per sekund i cropmode, men då blir filerna "bara" på 7MP istället för ca 12MP där det går i 5 bilder per sekund (icke cropmode).

Mvh

Omar
 
Pratade nyss med Scandinavian Photo och dom har visst levererat ut två kameror. Inga besked om när nästa sändning kan tänkas komma in.
 
Upp med bilder då :)
Vad finns i lådan, mer "brusbilder", kanske en trevlig filmsnutt till youtube.
Ta ditt ansvar ;)
 
StaffanH skrev:
Fick min mark 3:a i förmiddags! I helgen ska det fotas! [/QUOT

Hej

Gratulerar!

Tysk manual? funkar nog bra.

Själv har jag inte hört något alls, kanske leverans är skickad idag från Canon och butikerna kanske får dem på måndag.

Kanske Scandinavianphoto butiken i Stockholm som levererat ut och fått de två kamerorna av Canon direkt under förmiddagen??????

Annars verkar det som Canon skickar ut dessa "10" stycken ?? lite då och då så alla butiker inte får dem samtidigt??? Men kamerorna skickas kanske i större leveranser med annat som butikerna beställt och det blir ju lite mer tidskrävande och kanske då leverans vid olika datum till de olika butikerna. vad vet jag.


Någon annan som fått en Mark3 får gärna berätta det.

Får se nästa vecka, se vad det kan ge!

Hälsningar

Omar




Mvh

Omar
 
Skojade bara, har inte ens beställt någon. Skulle bara tagga upp er lite så här innan helgen. Var lite rädd att ni hade gett upp hoppet och att tråden skulle dö ut då ingen hade skrivit något här på över en timme.

Trevlig helg!

/Staffan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.