fredriklindstrom skrev:
Alltid intressant nar folk slanger ut pastaenden som "gor du det har, forpestar du varlden, och du kommer ha det pa ditt samveta" nar det egentligen saknar total relevans och dessutom tillagger att det ar dags att lagga ner diskussionen. Om det saljs 1000 extra mkIII i Sverige for att nagon vill ha utan nagot som helst behov, sa spelar det absolut ingen roll. Tank istallet pa att dessa manniskor som "slosar pengar" som du sager formodligen kor valdigt nya bilar, som ar betydligt battre for miljon jamfort med 5 ar gamla bilar...
Ok, det var dumt av mig att "dra igång" diskussionen" och sen säga att det är dags att lägga ner när jag dessutom känner mig tvungen att svara hela tiden.
Men inte fan saknar det relevans. Snarast så VET jag att det är "samma" människor som skitar ner med sina
nya bilar och gör massa annat elände. Det är just därför jag hävdar mig. Det missförstås lätt tydligen, vilket jag kan förstå. Jag vill igen poängtera att Mk III verkar vara en skitbra kamera som varje fotograf som
verkligen har nytta av den bör kolla in. Det jag bråkar om är slöseriet, det eviga bytandet för bytandets skull, och just här så råkar det handla om kameror. Bilaspekten är en annan femma. Att byta bil var femte år är knappast miljövänligare i längden mot att köra en gammal bil tills den är sopslut, även om det är lätt att tro det. En modern bil drar nämligen inte särskilt mycket mindre soppa än en gammal, lustigt nog. Men det behöver vi ju inte gå in på här;-)
rogge skrev:
Mmmm med Martin får man intrycket av att vara en bohem som sitter oo spelar fia med knuff och käkar alger och utanför den lilla stugan med ekologiskt odlat trädgårdsland och på uppfarten står en gammal jävla datsun från 80 talet.mmm klimatsmart!
Hahaha! Du har så fel så du anar inte. Jag har inte ens en bil. Jag är INTE kommunist eller ens sosse. Inte miljöpartist heller. Däremot
bryr jag mig om annat än mig själv, och därför ligger det mig varmt om hjärtat att argumentera för lite mindre vidlyftigt leverne. Jag förespråkar individens valfrihet, marknadsekonomi och i viss mån globalisering. Tyvärr kan människor med mycket pengar inte riktigt hantera det utan att det går ut över andra och miljön. Det är därför jag argumenterar. Annars vore det ju lätt att rösta på vänstern och bara förbjuda allt;-)
Köp vad ni vill, men tro inte att jag tänker sluta bry mig. Alltså kommer jag fortsätta att argumentera, ifrågasätta och jävlas i vissa frågor. Kanske kanske, är det någon som tänker efter lite. Det räcker för att motivera mig.
Bara en känsla man får. nu är jag lätt irriterad.
Detta kanske inte har med hans tjafs att göra men det verkar ligga nåt i det.
Nä, det ligger inte särskilt mycket i det. Själv är jag inte ett dugg irriterad. Mest lite uppgiven.
Ett tillägg: Sen har ni säkert förstått att jag gillar att argumentera. Ta inte mina åsikter personligt om ni känner er träffade. Jag har inga rätta svar, jag vill bara att folk ska tänka lite längre än vad de gör om ingen nånsin lägger sig i. Att ifrågasätta filosofier har faktiskt ett ganska stort värde i största allmänhet.