Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag åker till Japan i sommar i fem veckor. Om jag får loss tillräckligt mycket pengar innan jag reser, ska jag gå till Yodobashi i Tokyo och kolla om kameran finns tillgänglig där, vilket den borde göra. Enligt hemsidan kostar en 1DmkIII 498000 yen, vilket med 5% japansk moms avdraget motsvarar cirka 26700 svenska kronor. Låter som en bra deal tycker jag. :)
 
Hej

Står i alla fall att de har den hemma, in stock


mvh

Omar
 
Senast ändrad:
Cyberphoto har under dagen tagit bort "leveransstart maj" från sin hemsida. Bådar ju inte direkt gott..
 
Första intrycken av kameran nu på Luminous Landscape.

Sätter en helt ny standard vad gäller brus och tidigare antibrusledaren 5D är nedpetad från tronen.

Skall kanske tilläggas att detta är ett helt subjektivt `test´.
 
Följer tråden med stort intresse.
Är helt nervig nu.
Bara det dyker upp nåt nytt på nån sida nånstanns går tankarna igång.
 
Spännande... :) Kanske dags att det startas en ny tråd? tex : -Vi som fått MarkIII, första intrycken.

Eller ännu en: -Vi som väntar på MarkIII.

mvh johan
 
Det vore ju kul att få det bekräftat att åtminstone någon fått sin kamera, även om det nu är halvvägs runt jorden. Tystnaden runt Mark III:an här i Sverige börjar bli minst sagt bedövande...
 
Oh Lord, won't you buy me a Canon mark three,
My friends all got Nikon, but I don't want to see,
It's big and it's heavy and it's really fast,
So Lord, please buy me that Canon at last.

Oh Lord, won't you buy me an L-lens as well,
I know it's a lot, to ask for I can tell,
I'm poor and I'm sorry, but I beg you for this,
So Lord, please buy me the L-lens I miss.

Oh Lord, won't you buy me a Canon mark three,
I need it right now, so all my friends can see,
That I have equipment, they can't afford,
So I beg you, please buy me that Canon, Oh Lord!


Komponerat av mig så här på fredagskvällen efter ett glas vin, utifrån Janis Joplins gamla slagdänga 'Mercedes Benz'. Kom och tänka på den när jag läser om hur ni dreglar över denna Mark III kamera. (Ni som är födda efter att hon dog 1970, fråga Mamma hur refrängen går) :)
 
alfin skrev:

Komponerat av mig så här på fredagskvällen efter ett glas vin, utifrån Janis Joplins gamla slagdänga 'Mercedes Benz'.

Slightly Off Topic:

Att kalla någon av Janis låtar för "slagdänga" är att beteckna som helgerån!

Ur Wikipedia:
Schlager (från tyska schlager, något som slår), i svenskan benämnd slagdänga fram till 1910-talet, är en lättlyssnad, melodiös, oförarglig musikform med "catchy" refräng som vänder sig till en bred lyssnarskara och som oftast under en begränsad tid åtnjuter popularitet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.