Hej
Det är ju inte heller 100% riskfritt att uppdatera firmwaren. Jag har inte haft några problem, typ 8 uppgraderingar med olika kameror.
Det har ju hänt att folk har gjort fel och kameran har inte startat och de har lämnat in den till Canon för "lagning". Och i vissa fall har jag för mig att Canon själv inte fick liv i kameran.
Jag pratade med en tysk naturfotograf som jag känner och han sade att han inte vågade lägga in firmwaren själv för att Canon Tysklan påstått att garantin inte gäller då, man gör det på egen risk. Det stämmer nog och han tyckte det var för långt till Canon service ställe. Jag övertygade honom att uppdatera själv och det funkade bra.
Samma är det ju med sensor rengöring, får man ju knappt göra själv enligt Canon, men det är ju inte hållbart att lämna in för rengöring hela tiden, utan man måste lära sig sensor rengöring själv.
Enligt Canon
The methods of firmware updating are provided as below:
Download the firmware file from this Web site and conduct the updating as shown in the updating procedure.
Bring the camera to a Canon Service Center and have the firmware updated there.
Man kan fråga sig om man kan lämna in kameran till Canon i Sverige för att updatera firmwaren, kostar säkert? någon som vet?
Hittade detta: Also, firmware updating service is provided free of charge at Canon Service Centers. Så då är det väl gratis!?
Att uppdatera själv?: Canon ger inga garantier. Om Canon själv uppdaterar firmwaren på ens kamera, ger de en garantier då???
"THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE SOFTWARE IS WITH YOU. SHOULD THE SOFTWARE PROVE DEFECTIVE, YOU (AND NOT CANON, CANON'S SUBSIDIARIES AND AFFILIATES, THEIR DISTRIBUTORS AND DEALERS) ASSUME THE ENTIRE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION. THE ABOVE EXCLUSION MAY NOT APPLY TO YOU IN SUCH STATES WHICH DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OF IMPLIED WARRANTIES
IN NO EVENT SHALL CANON, CANON'S SUBSIDIARIES AND AFFILIATES, THEIR DISTRIBUTORS AND DEALERS BE LIABLE FOR ANY DAMAGES WHATSOEVER (INCLUDING WITHOUT LIMITATION, LOSS OF BUSINESS PROFITS, LOSS OF BUSINESS INFORMATION, LOSS OF BUSINESS INTERRUPTION OR OTHER INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES) ARISING OUT OF THE SOFTWARE, USE THEREOF OR INABILITY OF USE THEREOF EVEN IF CANON, CANON'S SUBSIDIARIES OR AFFILIATES, THEIR DISTRIBUTORS OR DEALERS HAVE BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. THE ABOVE LIMITATION OR EXCLUSION MAY NOT APPLY TO YOU IN SUCH STATES WHICH DO NOT ALLOW THE LIMITATION OR EXCLUSION OF LIABILITY FOR INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES.
CANON, CANON'S SUBSIDIARIES AND AFFILIATES, THEIR DISTRIBUTORS AND DEALERS SHALL HAVE NO OBLIGATION TO INDEMNIFY YOU AGAINST ANY CLAIM OR SUIT BROUGHT BY A THIRD PARTY ALLEGING THAT THE SOFTWARE OR USE THEREOF INFRINGES ANY INTELLECTUAL PROPERTY OF SUCH THIRD PARTY."
Från
http://web.canon.jp/Imaging/eos1dsm2/eos1dsmk2_firmware-e.html
MVH
Omar