Karl Larsson
Aktiv medlem
Tackar Ingvar, den gick in utan problem.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
paul innergård skrev:
Annars så brukar ju uppdateringar nolla till fabriksinställningarna.
Faktiskt ingen, utgick ifrån de uppdateringar som jag tidigare gjort på mina telefoner och M3-spelare. jag trodde förhållandena var lika på kameror. Men det var ju bra att det inte var så. Men inte skrev jag väl att af blivit bättre. Skärmen blev klart bättre, af låter jag vara osagt. För egen del har det väldigt lite betydelse. När jag tagit rörliga motiv så har jag alltid fått sjyssta bilder men kanske lite mer suddigt än vad man förväntat sig. Kan naturligtvis vara mitt eget fel, men det känns som om kameran inte fullt ut lever upp till specarna. Oavsett så är den tillräckligt snabb för mig och märkbart kvickare än det jag hade innan. Nu kanske den höjt sig ytterligare, vem vet? Att skärmen blev bättre var nog det största lyftet för mig. Nu känns den riktigt skarp, nästan i klass med den på min förra Nikon-kamera.Omar skrev:
Hej
Inte på någon kamera jag har haft så har uppdateringar nollat inställningarna
Vilken kamera som du har haft har nollat inställningarna?
Kul att du tycker af blivit bättre, får väl se när jag kommer ut i fält för att testa.
Mvh
Omar
Anders Östberg skrev:
Man kanske kan hoppas på en firmwareuppdatering med det (fast Canon är dåliga på att lägga till funktioner i efterhand)
Rent färgmässigt upplever jag att Mark III i JPEG är rätt bra. Om man ställer ner parametrarna så blir färgerna lite för matta för min smak. Själv kör jag JPEG på skärpa +4, kontrast +1, mättnd +1 och färgton +1. RAW ger större kontroll och blir som jag ser det bättre för det mesta. Men tidsåtgången ser jag som en aning besvärande.nutte skrev:
Hej, när det gäller AF tycker jag denna artikel är trevlig:
http://wildlifeimagesbyles.net/Technique/1DIII_guide/1diii_guide.html
(länk från dpreview: http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=24187015&page=3)
När det gäller jpg kontra råformat så kör jag rå (men har ej mk3) efter att ha blivit besviken på canons röda jpg-färger men de kanske har blivit bättre med mkIII?
mvh/K
JoeCole skrev:
Ingen annan som letar denna funktion ?
Visst är det väl värdelöst när både 20D och 5D har den funktionen.
Jäkligt mycket krånligare att gå på (+) och sen ratta :/
INte vidare snabbjobbat.
Först plusknappen. Sen väljer du höjd på focuspunkt med stora hjulet och därefter breddgrad med lilla hjulet, alternativt ring of fire. Det går rätt snabbt ändå.JoeCole skrev:
Ingen annan som letar denna funktion ?
Visst är det väl värdelöst när både 20D och 5D har den funktionen.
Jäkligt mycket krånligare att gå på (+) och sen ratta :/
INte vidare snabbjobbat.
Bussmicke skrev:
Herr Daniel (eller vad han hette) nu igen?
Det enda som Mark IIN matchar Mark III på är väl af, och då på de ex som är defekta. I övrigt är väl Mark III bättre på allt.. Tycker jag läst många inlägg från väldigt nöjda ägare, även från tidigare Mark IIN ägare. Med en fullt fungerande Mark III undrar jag vad man skulle sakna som Mark IIN har.persept skrev:
Mja - att man kan jämföra dom är ju självklart, båda tar ju bilder - sen vad skillnaden är är ju en annan femma. Dom som testat dom tycker att N verkar skilja sig mot 3 i vissa viktiga avseenden och då till 3s nackdel.