Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Mindre imponerad...

Jag ringde InfoCare och tjatade lite i fredags för att det skulle röra lite på sig, och jag ringde också RCC för att se om dom kanske har mer tid och kunde ta över servicen ... idag ringde InfoCare och meddelade att dom skickar kameran till RCC i Mölndal därför att dom inte har utbildning eller utrustning för att serva Mark III ännu... inte så lite frustrerande bara att dom inte kunde upplysa om det för två veckor sedan när jag var där och lämnade in kameran... hurra, hurra.

Hursomhelst, tänkte bara meddela det om ni behöver service, lämna inte in en Mark III till InfoCare i Bromma, i alla fall inte än på ett tag.
 
Hej

Infocare är väl relativt nystartat och har kanske inte så mycket kompetens än??

Oavsett vad brukar väl Canon vilja att man som CPS medlem lämnar in sin proffsutrustning till Mölndal.

Dock lite dåligt att Infocare inte berättade att de inte kunde fixa det där, en tekniker borde vetat det. När jag lämnat in det på intervision i malmö, talar man ju direkt med en tekniker och de vet ju vad de kan göra och inte göra.

Mvh

Omar
 
Jag fick ett brev för en tid sedan från Canon CPS med klisterlappar, adresser m.m. till InfoCare, så jag gjorde som jag var tillsagd. Jag har strulat med Centralservice tidigare och det slutade med att objektivet hamnade i Mölndal, historien upprepar sig.

Dum är väl jag som inte lär mig ens av mina egna erfarenheter.:)
 
Finns inte Stockholms Central Service längre?
De verkar heta Powermill nu och är ingen Canon-verkstad, eller?

www.powermill.se
"InfoCare och Powermill bildar Nordens ledande serviceföretag för
IT-relaterade tjänster och hemelektronik"

Stockholms Central Service AB
Optimusv. 12, 19434 UPPLANDS VÄSBY
Tel. 08-594 213 00

/Benny
 
Vad jag förstås så har Canon sagt upp bekantskapen med Centralservice och ersatt dom med InfoCare
 
Powermill är inte auktoriserade på CPS sakerna längre då de strulade för mycket tidigare. Så det är bara konsumentsakerna de får serva åt Canon numer.

Infocare har funnits där ettag, de har även en tekniker som heter Sölve Hellberg och jag hade kontakt med honom första gången för snart 20 år sedan. Hade in en 400D med 17-40/4L för justering på Infocare i Bromma och den fixade de på 2d och funkar nu helt perfekt. Jag skulle utan att tveka lämna min mk3 till Infocare i Bromma när de utbildats på den.

Får förrästen intrycket av att Canon stoppat produktionen lite pga detta med AF och ny mjukvara. Det är snart 3v sedan jag hörde att det kommit leveranser. Någon som fått ett ex senaste veckan?
 
Robert_Vallentuna skrev:

Får förrästen intrycket av att Canon stoppat produktionen lite pga detta med AF och ny mjukvara. Det är snart 3v sedan jag hörde att det kommit leveranser. Någon som fått ett ex senaste veckan?

Jadå, både jag och en kompis fick leverans under förra veckan. Så helt stopp verkar det inte vara. Jag har faktiskt uppfattningen att de pressas ut i ganska jämn takt.
 
Arne S skrev:
Så helt stopp verkar det inte vara. Jag har faktiskt uppfattningen att de pressas ut i ganska jämn takt.

Fan tro't. Var i kontakt med Hegethorns idag och fick reda på att jag ligger kvar på samma köplats som för en månad sedan.
 
OT, men..
Jag köpte min 1D Mark II N av Hegethorns och efter 1 vecka så ringer samma kille från Hegethorns och säger att "nuuuuuu har din 1D Mark II N kommit"! :)

/Benny
 
lastrand skrev:
Fan tro't. Var i kontakt med Hegethorns idag och fick reda på att jag ligger kvar på samma köplats som för en månad sedan.

Ah, trist. Butiken där jag köpte min verkar kontinuerligt ha fått in 2-3/vecka, för en månad sedan låg jag på 12:e plats där. Det var det jag grundade min känsla på.
 
Ska bli spännande att se hur den här nya vändningen utvecklar sig! Canon kanske tycker att det räcker fullt och väl med ProPhoto Homes föga smickrande bildserier som reklam för M3:an... ;-)
 
Måste vara mycket frustrerande att ha men ändå inte ha. Undrar om de som jobbar på RCC Mölndal har läst dina inlägg här på fotosidan, Anders?
Hoppas verkligen att de lägger på ett "kol" för att du skall få din kamera tillbaka snabbast möjligt.
Mvh Thomas
 
Omar skrev:
Infocare är väl relativt nystartat och har kanske inte så mycket kompetens än??

Mvh

Omar
Om du med nystartat menar 1986 så ja, men de har inte haft hand om Canons prylar så länge även om de är gamla i gården på mycket annan service, speciellt på datorsidan.
 
Wooahaaaaa, nu ligger man näst på tur i Scandinavian Photos Stockhholmsbutik för Mk3.
Nån som håller tummarna för mig?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.