Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag beställde i februari, dom som beställt senare få nog vara beredda på att vänta vad det verkar. Det ser tunt ut med leveranser över hela världen om man ska tolka diskussionerna i olika forum.
 
Beror nog på var man beställer också.

Stora återförsäljare=många beställare=lång kö. Och det verkar inte som att leveransmängden är proportionerlig mot antalet beställningar, inte fullt ut i alla fall.

Jag beställde för en dryg månad sedan i en mindre butik, hade 10-12 före i kön. Fick idag besked att jag är nr 1, trolig leverans slutet denna eller början av nästa vecka.

Generellt verkar det som att leveranserna rullar på ganska bra nu tycker jag. Jag stod i fler köer tidigare och det har rört sig bra tycker jag. Nu har jag hoppat av dem, kanske till förmån för någon av er. Var t.ex. 3:a på Dustin.
 
Tänk vad skönt det hade varit om man hade kunnat kolla sin köplats på CyberPhotos hemsida. Man vill ju inte vara tjatig och skicka mail och fråga hela tiden...
 
Intressanta länkar Omar!
Skall läsa dem noggrannare, men det verkar ju som att det kan skilja mellan olika exemplar. Är det då så att det skiljer slumpmässigt eller har man ändrat något i de nyare serierna? Eller fattade jag helt fel??

/Arne
 
Alla tillverkade produkter kan förstås ha en viss variation i funktion och utförande, och produktionen kan "trimmas in" för att få bort barnsjukdomar eller kvalitetsproblem. Att Canon skulle ändrat något "i smyg" på senare serienummer är lite för mycket konspirationsteori för mig. Men OK, det är kanske möjligt att man mörkar och bara åtgärdar kameror åt dom kunder som upplever problem och klagar, även om det skulle vara så att alla tidiga modeller har ett fel. Jag tror dock inte dom skulle göra så, för mycket bad-will om det kommer ut.
 
Jag tror inte heller att det skulle ske i smyg, uttryckte mig kanske lite klumpigt där. Det var mer en fråga än ett påstående.

/Arne
 
Hoppsan, det var jag som uttryckte mig oklart, "smygteorin" kom från länkarna, inte från ditt inlägg.
 
Re: Tillgång..

SINGO skrev:
Tjena!
Har ni som beställt i förväg fått er MKIII eller har Canon fortfarande inte levererat? Ser på prisjakt att det inte är någon som har den i lager...

/Ingvar

Beställde hos Dustin för 2 månader sen.
I måndags hadde jag den hemma.
Sedan kan man undra varför det tar så lång tid hos stora kamera återförsäljare.
 
Man kan säga som såhär, Canon fick hem kameror den 28 maj, hurvida detta var den första sändningen eller hur många, vet jag inte.
 
nattbilder

Hej
Ar det nagon som testat att ta bilder med laaaanga exp tider annu?
Funderar hur resultatet blir och om det alls ar lont att forsoka med digitalt (mark3)
Rogge
 
Jeppe skrev:
Man kan säga som såhär, Canon fick hem kameror den 28 maj, hurvida detta var den första sändningen eller hur många, vet jag inte.

Hej

Jag tror någon dag innan? Jag hade min hemma den 29 maj och den var skickad via post. Det var nog en dag att skicka den från Canon till butikerna.

Jag har fått intrycket att det kommit fler sändningar senare, då folk efter flera veckor nämt att de fått en kamera, men vad vet jag.


Mvh

Omar
 
Rykten säger numer "slutet av månaden".
I slutet av månaden säger dom kanske "till hösten".
Don't hold your breath waiting. :)
 
En nedladdningsbar firmware kanske lär ta ett tag, men jag tippar på att det snart dyker upp rapporter om folk som fått kameror med en version högre än 1.08. Fortfarande dock höljt i dunkel vad firmwaren är tänkt att "fixa".
 
Det kommer säkert en uppdatering snart, och det finns rykten om innehållet också, men enklast är väl att vänta och se. Man kan inte direkt påverka vad som händer speciellt mycket...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.