Annons

Bra telezoom till d70?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hos Adorama kostar den 7000 inkl frakt till sverige. Kan man få deras rabatt på 100$? om man köper från sverige? Då skulle det bli ännu billigare. Sedan om man bara kunde skippa momsen, hmm

JoeCole skrev:
Men den kostar ju 11619 kr, du hade väl endast en budget på 6-7k om jag inte minns fel ?

Den?
Har följt denna tråd, och efter en del missförstånd är det nog bra och skriva ut vilket objektiv man syftar på.
själv tror jag Sigmas EX 70-200/2,8 APO HSM är klart mest/bäst för pengarna. 7995 på Cyber.

Powershooter skrev:
Den?
Har följt denna tråd, och efter en del missförstånd är det nog bra och skriva ut vilket objektiv man syftar på.
själv tror jag Sigmas EX 70-200/2,8 APO HSM är klart mest/bäst för pengarna. 7995 på Cyber.

Var den inte till en Nikon hon skulle ha ?

nu kanske jag har gjort bort mig, var just och köpte den (AF/D/ED) begagnad hos Kameradoktorn, för ca 6700 efter lite prutning... men man har 6 månaders garanti där tack och lov.

(mallamalla) skrev:
nu kanske jag har gjort bort mig, var just och köpte den (AF/D/ED) begagnad hos Kameradoktorn, för ca 6700 efter lite prutning... men man har 6 månaders garanti där tack och lov.

Varför skulle du ha gjort bort dig? Glädj dig istället över att du har köpt ett kanonobjektiv.

För några månader sedan gav jag 6000 för ett likadant (tvåringszoomen med stativfäste) och spontant känner jag att det är det bästa köp jag någonsin gjort i objektivväg.

AFS-versionen behövs inte om man inte ska jaga svalor osv...Prisskillnaden är svår att motivera.

Senast redigerad av en moderator:
(mallamalla) skrev:

Bara att gratulera! Får vi snart se lite bilder tagna med ditt nya också så gör det inget.

Senast redigerad av en moderator:
Med att jag kanske gjort bort mig menar jag att jag köpt det utan stativfäste och begagnat, vilket ju är en chansning, men jag tycker om att chansa och se vad som kan hända...

När värmen försvunnit ska jag väl ge mig ut och öva lite, kanske sätter in foton på min sida slutligen... och tar mig tid att titta på andras foton också (har ej internet hemma så jag har inte tid att surfa så länge tyvärr).

Tack alla ni snälla killar (inga tjejer här tydligen!) som gett råd och tips, det känns som att jag gjort ett jättebra köp nu!

Jag tror du gjort ett bra köp. Huvudsaken är att du är nöjd.
Stativfästet borde gå att köpa löst tycker jag.

Själv köpte jag ett Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM begagnat med en x 1,4 konverter för 6000:- Har haft lite strul med det, passar inte med D70 men ska få det om chippat gratis av sigma.
Jag är förutom strulet med autofokusen väldigt nöjd med det, och det gör mig inget att det är begagnat.

mollan skrev:
Jag tror du gjort ett bra köp. Huvudsaken är att du är nöjd.
Stativfästet borde gå att köpa löst tycker jag.

Själv köpte jag ett Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM begagnat med en x 1,4 konverter för 6000:- Har haft lite strul med det, passar inte med D70 men ska få det om chippat gratis av sigma.
Jag är förutom strulet med autofokusen väldigt nöjd med det, och det gör mig inget att det är begagnat.
Passar inte det objektivet med D70 ?
Why ?

Hade tänkt köpa ett sånt men då avstår jag.

Jo då det passar, det objektivet jag köpte var lite för gammalt för att ha det nyare chippet i sig (vet inte när dom bytte chip)
Köper du ett nytt är det inga probelm.
Sigma hade även samma problem med Canon 10D när den kom. Alla som får det problemet får kostnadsfritt byta ut chippet.

Problemet var så att autofocusen la av ibland och att kameran så låste sig.

Bered dig på att vänta tyvärr, det tog över en månad att få mitt omchippat för min D100 - det verkar inte göras i Sverige.

clindh skrev:
Bered dig på att vänta tyvärr, det tog över en månad att få mitt omchippat för min D100 - det verkar inte göras i Sverige.

Hehe jo jag har väntat två månader nu!! Väntar på chip från Japan säger dom, jag har tagit hem mitt objektiv så länge så ringer jag och terrar dom en gång i veckan för att se om de fått in chippet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar