Annons

Bra bok om bildlära

Produkter
(logga in för att koppla)

villeplum

Medlem
Hej!
Jag är på jakt efter en bok. Jag vill bli en bättre fotograf, därför måste jag lära mig allt som går att veta om hur tekniken fungerar och ungefär vad man ska göra i olika situationer. En bok med mycket tips och råd alltså.

vet du nån bok?

Du skriver bildlära i rubriken, men som jag förstår det av inlägget är du mer ute efter en bok om teknik? Jag tror det är bra om du beskriver lite mer om vad för typ av bok du är ute efter.

Besök ditt lokala bibliotek, under avdelning P som är teknik av olika slag finns även fotografi. Där kan du ju kolla vad som finns och låna en eller flera böcker och ev försöka få tag i ett eget ex i bokhandeln, på antikvariat eller på tradera.

I avdelning B, bok- och biblioteksväsen, grafisk utformning el liknande finns det också en del intressant.

jimh skrev:
Du skriver bildlära i rubriken, men som jag förstår det av inlägget är du mer ute efter en bok om teknik? Jag tror det är bra om du beskriver lite mer om vad för typ av bok du är ute efter.

Ok bildlära är kanske inte rätta ordet. Jag kan inte rätta det nu.

Det jag letar efter är en bok som beskriver olika tekniker inom fotografi. Vilka intställningar man ska ha och vad man ska tänka på när man tar porträtt osv...

Får väl ta en sväng inom biblioteket och kolla.

ANNONS