Och det hörs vem på forumet som är fotosnobb
Du kan ju inte mena allvar att du inte förstår vad jag menar. Kan du inte läsa mellan raderna?
Ditbetald = inhyrd fotograf för dagen. Tar du illa upp av det? Känner du att det ger skenet av att någon känner att dom kan komma med krav på dig för att dom betalar och att det smärtar din artistiska läggning??
Fotosnobberi = Fult att diskutera teknik som i mitt fall = Ens ifrågasätta fotografer som jag gör. Du lägger väldigt mycket tid på att ifrågasätta just mig som försöker hålla mig HYFFSAT till tråden. Andra är långt mycket längre ifrån. Känns som om jag trampat på en öm fot?
Du verkar vilja driva denna diskussion så oändligt mycket längre än det behövs.
VARFÖR kan inte fotografen ta bilderna i full upplösning och lämna det fritt till mig vad jag skall med SÅ MYCKET pixlar till.
Jag kanske vill trycka upp en bild och hänga på skatteskrapan vad vet jag.
Det jag stör mig på är just det du ger dig in på andra saker än min trodde jag enkla fråga..
Självklart är ju motivet, ljuset, tillfället det ABSOLUT viktigaste!!! Det är ju därför man hyrt in ett proffs... Och JA vi är väldigt nöjda med dom bilder som togs. Dom ger absolut dagen rättvisa och mer därtill!! MEN... Jag hade hoppats att få bilder med högre upplösning...
Men denna fråga verkar ju inte att gå att utröna... med alla dessa konstnärer...
Bättre då med städpersonalen på bröllopet. Dom städade utan att ifrågasätta varför vissa saker skulle slängas och andra inte
(Vi hade ingen städpersonal men jag misstänker att det sett ut så ialla fall)
Nu provoserar jag rätt hårt fast jag menar lite av det jag skriver.. typ några procent... Hur många tänker jag inte berätta då det finns andra saker som är viktigare
mer provokation
Vi hörs!