Annons

Bluff eller klipp???

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket bra skrivet Mikael!
Håller helt med!
Det finns inga gratisluncher!
/Andreas

tielie skrev:
Kan inte fatta riktigt hur vissa resonerar?

Klart att det är en bluff/stöldgods om folk säljer D10/350D/300D för runt 3000 kr????

Även OM man får en för 3000 spänn så ska man inte köpa för då är det troligen STÖDGODS.

Då säger säkert nån "det skiter väl jag för jag fick ju den billigt".

Visst så kan man säkert resonera tills man själv drabbas. Blev själv av med ett slutysteg och ett antal CD skivor pga. att nån idiot gjorde inbrott hos mig.

Dessutom är risken att man indirekt finansierar terrorism och andra avskum genom att köpa deras stöldgods.

Ta bara cigarettsmugglingen som finasierade Arkan och liknande dregg på 90-talet.

Är det så vi vill ha det? Nej jag avstår nog...

Dags att folk vaknar upp sluta köpa grejer som är För lågt pris det säger sig själv att ni antingen köper stöldgods eller blir blåsta själva...
 
strongman skrev:
raderat


Vilken härligt underbar gemytlig stämmning det där gav, öhhh

Låt folk vara misstänksamma du! TROR DU att folk hade varit misstänksamma "bye nature" om det inte hade existerat bluffaffärer? Jag förväntar mig inget annat svar än NEJ. Svara du "-jo" så cyklar du fortfarande så att säga.

Mvh Niclas,
 
Blir trött

Ehhh... Sånna här inlägg får vi ibland i forumet för vår spelserver, men då är skribenterna mellan 12 och 14 år. Trodde i min enfald att folk växte ifrån sånt, men ack så fel jag hade...
 
Hehe... nu finns det ju både bra sätt och mindre bra sätt att framföra sina åsikter. Vill man att någon ska ta till sig det man säger så var ovanstående metod taktiskt sett mindre bra... :)

Angående billiga köp... det gamla talesättet att "Om något ser för bra ut för att vara sant, så är det nog det också" gäller fortfarande. Om man vid ett kameraköp och importaffär sedan inte kan få några så grundläggande uppgifter som säljarens telefonnummer och adress så skulle jag blixtsnabbt dra öronen åt mig.
 
Undrar om vi trampar på Mauriusz fötter i denna diskussionen? Konstigt att idas registrera sig bara för att lägga in ett sådant urdumt utlåtande verkar ju rejält skumt.
Hoppas att någon av värdarna plockar bort inlägget, samt användarkontot.
 
Den där "mariusz pudzianowski", kan det va´ han som har en annons ang billiga 10D på blocket ??
De togs ju hem från Polen......
Ena gången som konkursparti, andra gången köpte han 10-15 åt gången...
Han finns i alla fall inte reggad hos "eniro" eller "hitta.se".

Skumt ?
 
Maverick28 skrev:
Ja men alltså!! Nu öär det ju raderat men vad stod det i hans inlägg??'

Det var mest en massa otidigheter och ifrågasättande av intelligensen hos övriga FS-medlemmar som inte vill chansa och köpa billigt och osäkert. Inga vackra inlägg direkt. :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.