Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluff eller klipp???

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag förstår inte ens hur du kan fundera på att försöka köpa en 10D av honom. 3000 kr ny??? Det är uppenbart en bluff, det enda alternativet jag kan se om man verkligen får en kamera är att det är stöldgods.
mvh Johan
 
Re: Re: Bluff eller klipp???

Dajo skrev:
Det spelar ju ingen som helst roll om du betalar med postförskott än om du sätter in pengar på ett Svenskt bankkonto i förskott.

Du betalar innan du öppnat paketet i alla fall och du får inte tillbaka några pengar av posten om du öppnar paketet på plats och det visar sig vara en tegelsten.
Att öppna peketet innan du betalat går itne heller.

Hmm.. stämmer inte, jag har handlat en djävulskt massa paket mot postförskott, som jag fått öppna framför ögonen på postpersonalen, ifall det varit tegelsten, och dom har sagt att det inte är några problem.
 
Och om det nu skulle varit stöldgods hade han säkerligen tagit lite mer för den ändå.

Hade inte för en sekund ens tänkt tanke att på nått sätt låta den här killen lukta på mina pengar.

Mvh /Frodo
 
Lite fakta

Jag ringde tingsrätten och frågade om honom:
Avslutad dom om misshandel och skadegörelse 2002
Pågående dom om snatteri och häleri 2004

Dra era egna slutsatser.
Jag drog mig iaf ur.
 
Jag har lagt ner iden att köpa av denna kille.
Jag sade att jag inte köper nå av han så länge han ska har förskottsbetallning, och det var nog tur det för jag har känt en dålig vibb hela tiden.

Jag var in på expert och kolla på 350D och D70 samtidigt. När man jämnför hur det är att hålla i så faller 350D bort rätt fort. den är alldeles för liten. Så nu är jag på jakt efter en begad D70 med kitoptiken.
 
Re: Lite fakta

bEPH skrev:
Jag ringde tingsrätten och frågade om honom:
Avslutad dom om misshandel och skadegörelse 2002
Pågående dom om snatteri och häleri 2004

Dra era egna slutsatser.
Jag drog mig iaf ur.

Det var det siste som behövdes som bekreftelse att killen är skum.
 
Re: Lite fakta

bEPH skrev:
Jag ringde tingsrätten och frågade om honom:
Avslutad dom om misshandel och skadegörelse 2002
Pågående dom om snatteri och häleri 2004

Dra era egna slutsatser.
Jag drog mig iaf ur.

Wow, hur kunde du få info om honom? Jag trodde inte ens Niklas fått telnr. fullt namn eller adress!
 
Detta känner jag igen, då var det en bärbar dator och det skulle betalas hälften i förskott och hälften när jag godkänt varan.
Efter ett tag fick jag ett mobilnummer att ringa och pratade med personen, nu visade det sig att han inte hörde hemma där annonsen stod utan bodde norr över.
Han lät mycket trovärdig i telefon så jag föreslog Blockets betalgaranti vilket han sa var en bra lösning. Jag satt in pengarna på kontot, han bekräftade köpet, sedan hände inget mer.
Försökte nå honom på telefon och fick svar av en annan person som köpt telefon med kontantkort på gatan.
Så var det med det fick tillbaka pengarna från Blocket.
 
johanh skrev:
Jag förstår inte ens hur du kan fundera på att försöka köpa en 10D av honom. 3000 kr ny??? Det är uppenbart en bluff, det enda alternativet jag kan se om man verkligen får en kamera är att det är stöldgods.
mvh Johan
-Ja precis. Hur dum kan man vara att säga att han ska iväg att köpa nya kameror (EOS 10D) och sedan sälja dem för tre tusen! Då kan man ju undra vad han menar att de ska kosta när han köper dem.
 
David> jag fick han namn och hem adress. jag kan nog inte skriva det här, finns väl nån lag för sånt.

Bert> så blockets betalgaranti fuknade då ?
 
Blockets betalgaranti fungerar perfekt.
Lite bökigt men det kan det vara värt.

Undrar om det var samma kille, bor säljaren i Luleå ?
 
Hittade denne annonsörs adress på Eniro. Fick hans kontonummer dit han ville ha förskottet. Ringde den banken och frågade hur kontot såg ut. Banken kan ju inte säga så mycket om någon persons konto, men kunde i alla fall upplysa om att det inte var misskött. Och kanske mest intressant, jag frågade om det fanns några insättningar på 1500 kr på kontot, och det fanns flera stycken gjorda ganska nyligen..... Om någon till äventyrs betalt som är med i detta forum vore det intressant att få veta hur det går. Inget läge att handla här utan referenser eller hur....
 
Jag bor i Kronobergs län... Nästan sugen på att höra om man kan köpa "öga mot öga".. =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.