Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluff eller klipp???

Produkter
(logga in för att koppla)
bluff eller inte bluff tycker jag är oerhört svårt att avgöra. Särskilt med tanke på att prissättningen i USA är i många fall (overkligt?) mycket lägre än i Sverige.

Sedan att alla digitalkameror är dyra med tanke på vad man får gör inte saken bättre.
 
compmarketit.com

Hallåj igen! Nu har mera information kommit in!
Jag mailade den europeiska konsumentupplysningen om den däringa webbshoppen och de bekräftar mycket riktigt att det hela är en bluff.
Tydligen har någon lagt upp en webbshop och nyttjar ett existerande, hederligt, företags namn.
Det finns ingen ände på folks fantasi :)

MVH /Micke

From: Patrizia Macri' [mailto:[email protected]]
Sent: den 8 juli 2005 09:59
To: Ollars, Mikael A.
Subject: www.compmarketit.com


Dear Mr Ollars,
Excuse me for answering you so late, but I was absolutely convinced to have already written to you.
Concerning the web shop www.compmarketit.com, we can tell you:
these are imposters who use the logo, name and address of the company Computer Market snc (which doesn't have any web site) to commit crimes, i.e. to fool internet consumers all around Europe: once they have paid, they get anything and the contact persons completely disappear.
We hope that you didn't buy (otherwise: please report the case to your local police and keep us up to date; we are preparing a file for the Italian police which will try to involve Interpol).

I would like to apologize again and I really hope it is not too late for this information.


Sincerely Yours,
Patrizia Macri
 
Hej
Jag kan medella att denna person är kriminell.
Jag och ett antal till har erfarenhet av denna kille.

Därför kan jag bara säga, akta er för denna kille , annons
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.