Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluff eller klipp???

Produkter
(logga in för att koppla)
*LER* Okki.. med andra ord det var han som hade lagt in annonserna?? Svaren i mailen var ju inte direkt lysande gramatiskt....
 
Om det var samme man som hade annonserna så kanske han bör överväga att gå en sån där "charmkurs" för försäljare. Skulle nog öka vinsten. :)
 
Kolla om det är stöldgods?

finns det något fiffigt sätt att kolla om det är stöldgods när man köper begagat? serienummer eller något liknande? kan man kolla hos polisen i så fall? ibland är det bara för billigt.
gj
 
inte för att jag vill vara stöddig på nått sätt pojkar....men ligger ni inte i fel tråd nu ?
Handlade inte det här från början om bluff eller klipp på en 350D :)
 
Orkar inte läsa igenom allt nu, men var det inte någon här som skrev att han/hon hade beställt en, och lovade att berätta hur det gick?
Har inte sett mer om det sen.
 
nej, jag beställde det hela på postförskott..så det var lite konstigt att han inte ens gjorde ett försök..
 
Jo, men det var ju en jävla tur. Han tyckte väl att för många kände till vad han sysslade med då.
Tydligen är det en jäkla massa folk som håller på på det där sättet, synd att det ska löna sig och att det tydligen ska mkt till för att åka dit.
 
Jag lade handpenning via bank på en 300D för ca två år sedan. 1000:- gick åt helvet då jag efter ca en vecka hittade en annons på blocket där en kille som förskottsbetalat hela summan, 6000:- sökte kontakt med andra som gjort förskottsbetalningar.
Vi var slutligen 4 stycken som gjorde polisanmälan. Polisen gjorde inte ett jota, utan rekommenderade oss att kontakta Kronofogden.
Så gjorde vår kontaktman och vi fick veta att personen ifråga hade skulder på över miljonen och dessutom hade flytt landet o befann sig i Thailand. Våra småkrav på ca 20000:- sa de rent ut, att de kunde vi i princip skåda i stjärnorna efter. Det fanns fodringsägare med betydligt större krav....

Så kan det gå också... Jag är glad att jag endast förlorade 1000:- på kuppen...
MVH /Micke
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.