ANNONS
Annons

BLF-fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Gillan

Ny medlem
Jag har gjort mitt första jobb åt en tidning. 350 000 läsare/tidning som kommer ut 1 gång i veckan i hela sverige.

Jag tar betalt enligt BLF. Det jag undrar är om jag ska ta betalt för kovertering av råfiler och lättare bildbehandling åt alla skickade bilder eller enbart det antal som publiceras i tidningen?

Hur gör du?

Tacksam för svar.

Jag tar betalt enligt BLF. Det jag undrar är om jag ska ta betalt för kovertering av råfiler och lättare bildbehandling åt alla skickade bilder eller enbart det antal som publiceras i tidningen?
Om du har gjort ett uppdrag och ska ta betalt "enligt BLF" så ska du ta timlön för de timmar du har arbetat. Inget annat. (Utom möjligen milpengar.)

Kommit överens?

Jag har gjort mitt första jobb åt en tidning. 350 000 läsare/tidning som kommer ut 1 gång i veckan i hela sverige.

Hur gör du?

Tacksam för svar.

Frågan är ju om du kommit överens om något med tidningen? Har de bett dig att fota på uppdrag eller är det ett frilansjobb som du erbjudit dem på något sätt? Oftast får man betalt per bild eller sida/artikel när man säljer enstaka bilder eller hela reportage men allt beror på vilken typ av jobb det är. Hur är det i ditt fall?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar