Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Biologisk bildgåta

Produkter
(logga in för att koppla)
Det krävs blixtsnabba reflexer för erövra guldstjärnor i denna tävling; Kristers svar fanns inte när jag började skriva....
Den som har flest stjärnor när vi läggs i komposten vinner./Åke
 
Nu har jag en som jag hoppas är lite tuffare än jordlöparen. Hör kommer den:
 

Bilagor

  • _mg_4067-01-copy.jpg
    _mg_4067-01-copy.jpg
    22.1 KB · Visningar: 384
Sven: Nej
Krister: Nej
Åke: Nej

Och för att göra det lite lättare kan jag ju säga att ni inte ens är nära. För att ni inte ska tro att det är något jag hitat i en regnskog, kan jag lova att denna bild är tagen i Sverige, och djuret i fråga var då helt nyfångat.
 
Till kristers klumpar: Varför vågar man inte skriva Fluga. Den översta skulle jag säga fluga till, men den nedre ser lite skum ut i bukpartiet (om en klump nu har buk?). Fluga får ändå vara mitt första bud. Skalbagge nummer två (när flugan visar sig vara fel).
 
Kära foto- och djurvänner! Om ni tittar på mitt album "Samma hustru i 40 år" så förstår ni att jag är angelägen om 40 år till. Visst omhändertagande krävs och jag loggar ut för dagen. Återkommer med nya gåtor i morgon.
Apropås ovannämnda album (som publicerades i förrgår) så har den (kyska) nakenbild som finns med dragit 5x så många besökare som de övriga bilderna, vad det nu säger om medlemmarna på Fotosidan./Åke
 
Henrik_L skrev:
jag vill vara med :p hmmm larv av nån sort nätvinge?

Du är så välkommen att vara med, Henrik. Jag antar att det är min bild, inte klumparna. Vi måste fixa någon form av vettig numrering;).

Nej, ingen nätvinge.

Och till Kristers klumpar. Nä, mistänkte det, så lätt kunde det knappast vara. Men nån måste ju börja att ta bort de uppenbara. OK, får fundera ett tag.
 
Ingen silverfisk. Om jag nu säger att första gången jag såg detta djur var vid fototillfället. En ledtråd till är att det krävdes några timmars vandring för att hitta den.
 
Bent

Myror är rätt !!
Men nu får du nog släppa lite info angående den besprötade varelsen...
 

Bilagor

  • websvar-2img_4876_filtered.jpg
    websvar-2img_4876_filtered.jpg
    21.8 KB · Visningar: 253
Bildfråga1

Nummer på frågan igen!

Vad tror ni att den här karakteristiska foten sitter på ?
 

Bilagor

  • webfråga-4untitled-1.jpg
    webfråga-4untitled-1.jpg
    14.6 KB · Visningar: 245
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.