Annons

Billigt och bra fotolabb för A3 bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

woofes

Aktiv medlem
Har sökt på fotosidan men har inte hittat riktigt vad jag söker.

Vilket fotolabb är hyggligt billig och gör bra A3 framkallningar av mina digitala bilder?
Expert klarar inte mer än A4 vad jag förstått...

Mvh, Andreas
 
Några priser...

Jag kollade lite på detta för några veckor sedan och kom fram till följande:

Colormailer 69:- (30x45)
Fuji Foto 75:- (25x38)
Fotolabo 99:- (34x50)
Framkalla.com 99:- (30x40)
Proffskopia.se 190:- (30x40)

Alla priser exkl. frakt.
 
Jag funderar över ännu större bilder att täcka en ful vägg med hemma. Alltså upp till 2x1 meter! Finns det överhuvudtaget eller måste man fråga nåt reklamtryckeri, såna som typ kan klä in byggnader??
 
om jag inte såg helt galet så kunde tydligen dom på radio city fixa riktigt stort! Verkar vara ett kanon bra ställe! har laddat upp några bilder där för A3 format, blir intressant att se resultatet!
 
fick korten från Radio City idag, kan bara säga det att det är kanonkvalitet! Snabb leverans också! Enda minus var att det levererades i en rulle vilket gör att korten blir lite rullade, men det är ingen fara för min del...
Undrar just om mina 6.3Mpixlar räcker för en schysst 50x70 förstoring?
 
Kul att radiocity.nu verkar bra.
Kul att veta: de fixar riktigt stor bilder, upp till 30m långa! trycker med maxi-plotter på matt papper, håller minst 25 år.
Prisförslag 1,5x2m är ca 1300:- men det beror på hur mycket spill och exakt storlek... Inte så många som efterfrågar såna bilder av förklarliga skäl.
 
woofes skrev:
fick korten från Radio City idag, kan bara säga det att det är kanonkvalitet! Snabb leverans också! Enda minus var att det levererades i en rulle vilket gör att korten blir lite rullade, men det är ingen fara för min del...
Undrar just om mina 6.3Mpixlar räcker för en schysst 50x70 förstoring?

Vi drog ut en 50x70 med en 10D, blev kanonbra.
 
Det där var intressant...

Även om jag kanske inte behöver en 30m bild:)

Har förövrigt skickat in en beställning på 50x70 till Colormailer och väntar med spänning på resultatet. Det var en beskuren bild som jag interpolerade upp via Photoshop innan jag lämnade in den.

--jalle

pontus.h skrev:
Kul att radiocity.nu verkar bra.
Kul att veta: de fixar riktigt stor bilder, upp till 30m långa! trycker med maxi-plotter på matt papper, håller minst 25 år.
Prisförslag 1,5x2m är ca 1300:- men det beror på hur mycket spill och exakt storlek... Inte så många som efterfrågar såna bilder av förklarliga skäl.
 
Japan Photo!

Jag har precis hämtat en 50x70 bild som jag lämnade där, blev kanonbra! Priset är oslagbart: 129 kr. Bra service också, men det tog en vecka. Men om man inte har bråttom, så...
 
Re: Japan Photo!

Teodora E.F.S. skrev:
Jag har precis hämtat en 50x70 bild som jag lämnade där, blev kanonbra! Priset är oslagbart: 129 kr. Bra service också, men det tog en vecka. Men om man inte har bråttom, så...

Hur var kvalite´n på den?
Fick min 50x70 förstoring från Radio City idag, och var lite besviken faktiskt. Utskrivet på något som känns som vanligt skrivarpapper, något styvare och helt matt o tråkigt. Antar att man får upp i dom där 299:- för att få en blank o go kvalitet. På dom mindre 25x38 kopiorna så blir kvaliten kanon! 6.3MPixlar är något i underkant för 50x70 tycker iaf jag. På lite avstånd så ser det dock ok ut.
 
Re: Re: Japan Photo!

woofes skrev:
Hur var kvalite´n på den?
Fick min 50x70 förstoring från Radio City idag, och var lite besviken faktiskt. Utskrivet på något som känns som vanligt skrivarpapper, något styvare och helt matt o tråkigt. Antar att man får upp i dom där 299:- för att få en blank o go kvalitet. På dom mindre 25x38 kopiorna så blir kvaliten kanon! 6.3MPixlar är något i underkant för 50x70 tycker iaf jag. På lite avstånd så ser det dock ok ut.

Kvalitén var kanon, Agfas blanka fotopapper, fina färger, inget jag kan klaga på. Jag hade 11 MPixlar, och det var tillräckligt. Jag är nöjd!
 
Jag fick min förstoring från Colormailer idag (50x75). Helt acceptabelt. Det var ett utsnitt från ett 300D foto som jag interpolerade upp en aning. Jag är nöjd.

--jalle
 
Med digital kamera

Kanske kan det vara en bra ide att investera i en printer som klarar av a3? Inforskaffade just canon pixus 9900i. Klarar 4800 x 2400 med ratt papper.

http://cweb.canon.jp/bj/lineup/9900i/index.html

Att den aven printar cd skivor ar ju bara ett plus :)
 
woofes skrev:
Har sökt på fotosidan men har inte hittat riktigt vad jag söker.

Vilket fotolabb är hyggligt billig och gör bra A3 framkallningar av mina digitala bilder?
Expert klarar inte mer än A4 vad jag förstått...

Mvh, Andreas
www.radiocity.nu gör bra jobb till ett bra pris ser att du redan har prövat dom. Lämnar allt mitt där.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.