ANNONS
Annons

Bildstorlek

Produkter
(logga in för att koppla)

Raderad16

Avslutat medlemskap
Jag har blivit tillfrågad om jag vill göra en annons som ska vara med i en mässkatalog i London...mamma mia...
Jag har fotografier och de vill att annonsen som klar ska vara 95x141 mm.
Hur i allsin dar går jag tillväga, har allt annat klart för mig och har utseendet i huvudet men sen hur jag ska få bilden att kunna krympas ned till den storleken är för mig obegripligt. Hur gör jag? Alltså man kan väl inte bara ta en bild och ta ned den till den storleken utan att bilder blir förstörda, eller kan man?
Mvh Lena
 
Klart du kan :)

Gå till Image Size, bocka utav rewsample image och skriv sedan i det Dpi värde du vill ha bilden i (om det inte redan är inställt), sätt sedan i bocken igen.

Vid Documents size ändrar du skalan till millimeter och skriver sedan i dina mått, passar det inte så ta det närmaste större format du kan komma, sedan väljer du Bicubic Sharper och trycker OK.

Kunde du inte få till måtten exakt så ställer du in Cropverktyget på dina mått samt dpi och beskär bilden till rätt format, lägg sedan på lite USM om det behövs.

/kent
 
Och när du sen skalat ner bilden till rätt format kan det vara en bra idé att spara en kopia istället för att spara över originalet.


/petter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.