Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildlänkar funkar inte med Firefox 3.5.4

Produkter
(logga in för att koppla)

Vevo

Aktiv medlem
Jag upptäckte precis att bildlänkar som t ex förstora bilder och Fotosidan loggan som går till startsidan inte funkar. Jag vet inte om det mer saker som inte funkar. Jag har precis testat i Explorer, Chrome och Safari och med dem funkar det. Men inte med Firefox 3.5.4
 
Gör följande. Gå in i valfri bildpool, klicka sedan på valfri tumnagel. Du får då upp bilden, försök att klicka på bilden för att förstora (och öppna i eget fönster/flik). För mig funkar det inte. Men om man klickar på textlänken bredvid fotografens namn [Förstora] så funkar den länken.
 
Av ren slump så kom jag på varför det inte funkar. Jag har Adblock plus plugin i min firefox. När jag stängde av den så funkade det. Det är alltså Adblock plus som låser länken. Så var det med det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.