Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
Re Tammy

Tammy det du förklarar här ovan gör du så bra! pedagogiskt och lättförstått ;-)) håller med dig här helt och hållet. Huvudet på spiken...!vad tycker du om äppelkaka och vaniljsås då ? ;-)))
Mvh
Magnus
 
Tammy skrev:
Johan!

Ja, jag har sett något av Idol, men föredrar den Amerikanska versionen :eek:)

Samma här, där har man bara en jurynisse av mobbarkaraktär. I den svenska blir mobbningen lite av ett självändamål och det blir för mycket. Men jag skall erkänna att Idol är bra bara i början när man får se alla medelmåttor, kanske för att det går att känna igen sig? :)

Jag är enig med dig på ett vis Johan; nämligen att jag själv kan känna hur pinsamt det är när man hör och ser någon stå å sjunga å så låter det för jävligt rent ut sagt...å man önskar självklart att vederbörande hade haft en schysst kompis som talat om detta för personen, så att den slapp göra bort sig så totalt...

Så menar du Johan!

Och så kan jag också känna, men om jag tänker efter, så är det ju så här - att vi får aldrig bli så inskränkta att vi tror oss veta å kunna allting bäst!

Jag tycker snarare inskränktheten ligger i att inte våga säga vad man tycker av rädsla för att ha fel. Blir lite som "Inte ska väl jag ...".
Och det skall du visst! Ingen vet bättre vad du tycker än just du själv. Det är du absolut bäst på och skall ge uttryck för. Annars är det väl ingen mening att ens skriva en liten stavelse under andras bilder?

Ett ex. Jag hör en sångare å ryser av obehag, för jag tycker det låter skit....

Tiden går, jag hör låten fler ggr....å något händer...jag känner hur jag sakta börjar gilla skitlåten, för att till slut inse att den här är ju skitbra för tusan, ha, den som jag ratade från början har jag nu köpt en skiva av..va märkligt...

Den växte helt enkelt, det jag inte såg då (hörde)...ser(hör) jag nu, jag behövde mer tid på mig!

Alltså, kan jag idag inte bara rata något rakt av, utan att kanske försöka se liiiiiite längre än dit näsan räcker...

Mången skiva har man köpt där det blivit som du beskriver. Den sög från början men växte med tiden, en del till att få favoritstatus.
Men det finns ju inget som hindrar att man ger uttryck för vad man kände i början och sedan langar in ytterligare en kommentar om man ändrat sig.

Att aldrig bli trångsynt, inskränkt å tro mig veta vad som är bra å inte bra!

Du kan ta en bild som vunnit en tävling, man kollar in bilden å säger - Vaffan är det här för skit?

Vem har korat denna usla vinnaren, har dom ingen smak???? Är det vänner till juryn? Är dom blinda? Köpta, what??? Jag fattar inget....

Eller är bilden helt enkelt ett genialiskt mästerverk? Men jag kan inte se det....???? Kan du Johan?

Återigen; du är världsbäst på att avgöra vad som passar dig och det skall du ge uttryck för! Annars ylar vi med vargarna och ingen har koll på vem som började och varför det ylas.

För skillnaden kan vara hårfin ska du veta!

Å frågan är bara vem säger vad som är rätt eller fel, bra eller dåligt? Kan du göra det? Jag kan iaf inte göra det!

Ja jag vet att jag blir tjatig men; du vet absolut bäst vad som är bra eller dåligt för dig.

Att hänvisa till allehanda dokument å mallar hjälper inte, det handlar om vad du, jag, andra känner å tycker, å när man börjar skriva meningar om att man inte medvetet ljuger, då ryser jag av obehag...jag tycker det är oerhört fräckt att bara antyda den saken!!

Dokument och mallar definierar den gemensamma grunden vi står på och borde underlätta livet på denna sajt.

Ljuga gör man medvetet. När det sker omedvetet är det ingen lögn men likväl en osanning. Här tror jag det handlar om en kulturanpassning, det skall helt enkelt vara mysigt och trallvänligt varpå många nog drar sig för att leverera negativa kommentarer.

Att alla här sen måste kunna ta kritik m.m är nog de flesta medvetna om, även om det finns dom som inte kan det!

Och det jag tycker är bra, det kan du tycka är skit, å hur du än vrider å vänder på orden å frågar mig om program å mallar å dokument, så kommer du ändå aldrig att kunna tala om för mig vad som är bra eller dåligt, därför att vi är olika individer med helt skilda åsikter!

Å jag kommer aldrig att bli så inskränkt å trångsynt att jag kan sitta å berätta för andra vad som är bra eller vad som är skit, eller ens påstå att dom ljuger för att dom tycker om en bild som jag anser är ren smörja!

Tjatar vidare :) .... du *skall* tala om när något är bra eller dåligt, annars kan vi lägga ner bildkritiken! Jag är inte intresserad av vad du tror, bara vad som är subjektivt bra eller dålig för dig.

Har inte sett vilka kommentarer du levererar men om jag läser vad du skriver verkar inte just du ha problem med att ge negativ kritik. Jag önskar bara att du inte var så ensam om detta.

/Johan
 
Tammys utmärkta inlägg hade gott kunnat vara det sista inlägget i den här tråden tycker jag. En fin summering av vad de allra flesta av oss här på fs tycker skulle jag tro? Tack Tammy! JANNE
 
Jag tycker det är rätt skrämmande läsning här..
hur man ser tydligt hur vissa människor säger till andra hur dom skall göra/skriva osv.

Vi kommer aldrig komma någonstans med någonting om man inte respekterar varandras olikheter.
Vi ÄR inte lika!!

Vi kanske ska börja med att lära oss vad respekt betyder, och när vi kan det så kan vi också ha en fungerande fotosida.
Och ta in och lära oss mer om foto/bild.
 
Individualism

evalisen skrev:
Jag tycker det är rätt skrämmande läsning här..
hur man ser tydligt hur vissa människor säger till andra hur dom skall göra/skriva osv.

Vi kommer aldrig komma någonstans med någonting om man inte respekterar varandras olikheter.
Vi ÄR inte lika!!

Vi kanske ska börja med att lära oss vad respekt betyder, och när vi kan det så kan vi också ha en fungerande fotosida.
Och ta in och lära oss mer om foto/bild.
Ungefär så hade jag också valt att uttala mig. Det är alldeles för många civilpoliser i FS:s trådar. Verkar som att många glömt bort vad ordet individualism står för, och vad det betyder för utvecklingen. Trist.
 
På tal om individualism _och_ respekt så är det jätteviktigt, det håller jag med om. Men det borde gälla även i forumet väl? Inte bara i bildkommentarer?

Och min individuella åsikt och uppfattning av denna tråden är att några kanske missuppfattat ordet. Kanske behövs det en definition av det? Vad det innebär.
 
Hoho, jag är med all sannolikhet den illa dolda adressaten för de senaste inläggen. Inlägg där det påstås att jag motverkar individualismen när det de facto är individualism och självständighet jag efterlyser :)
Men så blir det när det saknas vilja att ta in vad som faktiskt skrivs och målet är att nära konflikten.

/Johan
 
Det ska gälla likväl i forumet och i bildkommentarerna!
Vi ska respektera varandra överallt.
Och vi måste förstå att alla har olika sätt att göra "saker" på.
Vi skriver bla. på olika sätt... vi är olika positiva som negativa.
Vi är olika helt enkelt.

Ju fler som respekterar varandra ju bättre kommer vi kunna "snacka" med varandra och föra diskussioner framåt. Istället för att hacka på vad den eller den gör.
 
Tack Eva för all respekt Du visat mig;)
(se sidan 5-6.)

Det tragiska i dessa trådar är att det allt för ofta finns allt för stora skillnader mellan ord och handling.
 
lottawe skrev:
Tack Eva för all respekt Du visat mig;)
(se sidan 5-6.)

Det tragiska i dessa trådar är att det allt för ofta finns allt för stora skillnader mellan ord och handling.
Vill du att jag ska dra upp alla gånger jag inte blivit respekterad i detta forum?
(Och då också av dej.)
Tycker du detta för diskussionen framåt?

Allt hackande på vad och hur jag kommenterar bilder? Är det detta jag ska dra upp nu tycker du?
Det finns ju flera trådar där jag blivit uthängd med både det ena och andra.

Jag kan respektera att du är som du är, kan du göra likadant för mej?

Jag kan också repektera att vissa vill säga åt andra vad dom "skall" göra, men kan dom då respektera att jag gör som jag vill??
 
NU är DET faktiskt riktat rakt till dig Eva.

Eva, inse någon gång att du inte behöver ta mina inlägg personligt. Det är ju det som gör problemet. Du beskyller mig för att klanka på dig när det i verkligheten faktiskt är så att Du tar åt dig helt själv.

Sen när du tagit åt dig så hackar du och anklagar mig trots att jag inte skrivit inlägg och klagat på dina kommentarer. Det är ju bara din egen känsla! Inte vad jag skrivit.

Återigen, se sidan 5-6!
Och sluta anklaga mig för saker som inte är sanna!
Snälla, bemöt folk med respekt.
 
cw-op skrev:
Tammys utmärkta inlägg hade gott kunnat vara det sista inlägget i den här tråden tycker jag. En fin summering av vad de allra flesta av oss här på fs tycker skulle jag tro? Tack Tammy! JANNE


Ja med en tro kan man komma långt... personligen så är j-vligt nyfiken på var crew står i denna/dessa frågor..?
 
Re: NU är DET faktiskt riktat rakt till dig Eva.

lottawe skrev:
Eva, inse någon gång att du inte behöver ta mina inlägg personligt. Det är ju det som gör problemet. Du beskyller mig för att klanka på dig när det i verkligheten faktiskt är så att Du tar åt dig helt själv.

Sen när du tagit åt dig så hackar du och anklagar mig trots att jag inte skrivit inlägg och klagat på dina kommentarer. Det är ju bara din egen känsla! Inte vad jag skrivit.

Återigen, se sidan 5-6!
Och sluta anklaga mig för saker som inte är sanna!
Snälla, bemöt folk med respekt.

Ok, om det är så här du vill ha det så fine!
Du har anklagat mej att jag var misstänkt att ha skickat elaka sms till dej. Det borde du komma ihåg. Vilket jag aldrig har gjort!
Du har också hängt ut min dotters hemsida i forumet. (detta blev raderat av red.)
På något sätt så har du något emot mej och ja jag tar det personligt.

Detta är lite av vad du har hållt på med mot mej.

Och min dotter håller vi helt utanför denna diskussion!!!!
 
Senast ändrad:
Herregud, jag har inte anklagat dig för sms, jag har bara talat om att jag fått otrevliga sms skrivna på göteborska. Aldrig sagt att det var från dig, det var återigen Du som tog åt dig. Varför kan man ju undra..

Och vad gäller din dotters hemsida har jag inget som helst minne att jag ens besökt den eller länkat men har jag gjort det antar jag att det fanns ett sammanhang.

Du verkar ruggigt känslig, och visst.. Jag anser att du är en av de som saboterar och förstör trådar med att gå till personangrepp gång på gång och jag tycker det är trist. Givetvis tycker jag illa om att bli kallad dum mm.

Fast det är ok att ni återgår till ämnet och att vi tar resten i mail om du vill ha ytterligare motivering av mig Eva.

EDIT: Jo, jag har besökt din dotters hemsida förresten, men det var jättelängesedan.. Kände iaf igen den nu när jag kollade in.
 
Senast ändrad:
Re: Re Tammy

Musen skrev:
Tammy det du förklarar här ovan gör du så bra! pedagogiskt och lättförstått ;-)) håller med dig här helt och hållet. Huvudet på spiken...!vad tycker du om äppelkaka och vaniljsås då ? ;-)))
Mvh
Magnus

Det ska simma i vaniljsås ;o)))) Vilken vaniljsås tycker du bäst om? :eek:))

Förlåt oss, men det här är så viktigt att man måste fråga om det :eek:)
 
Jo du skrev då att jag var misstänkt, fast dom inläggen är raderade av red.
Och nej Lotta jag vill inte ha mailkontakt med dej.



Det hade vart bra om vi återgick till ämnet bildkommentarer nu.
Jag förespråkar att man skriver sina bildkommentarer utefter hur man känner själv.
Alltid trevligt med olika personligheter tycker jag.
 
Re: Re: Re Tammy

Tammy skrev:
Det ska simma i vaniljsås ;o)))) Vilken vaniljsås tycker du bäst om? :eek:))

Förlåt oss, men det här är så viktigt att man måste fråga om det :eek:)
Tammy och Magnus - Ni kan komma hit så gör jag äpplepaj med vaniljsås... finns hundratals med äpplen här.

Ja ni andra är välkomna också, vi kan ha äpplekrig! :eek:)))))
 
evalisen skrev:
Jo du skrev då att jag var misstänkt, fast dom inläggen är raderade av red.
Näe, det finns svart på vitt att du felaktigt beskyller nu med. Att du tar åt dig själv, väldigt snabbt.. Citerar Christers svar på ifrågasättandet om utpekande i tråden..

"Det enda jag kan utläsa är att hon fått ett SMS på göteborgska? Mig veterligen finns det en herrans massa göteborgare."

Men jag lägger ner. Även diskussion om bildkommentarer eftersom jag inte har mer att tilföra..
 
lottawe skrev:
Näe, det finns svart på vitt att du felaktigt beskyller nu med. Att du tar åt dig själv, väldigt snabbt.. Citerar Christers svar på ifrågasättandet om utpekande i tråden..

"Det enda jag kan utläsa är att hon fått ett SMS på göteborgska? Mig veterligen finns det en herrans massa göteborgare."

Men jag lägger ner. Även diskussion om bildkommentarer eftersom jag inte har mer att tilföra..
Men det var ju flera inlägg som blev raderade då.
Det har väl Christer skrivit också, att han rensat upp där.
Det Christer menar är ju det som idag står kvar. För där du pekade på mej som en misstänkt, det blev raderat!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.