Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildjournalistik i Sundsvall?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kjellen

Aktiv medlem
Har funderat på att söka till Bildjournalistprogrammet på mittuniversitet i sundsvall. Någon som har nån erfarenhet av utbildningen? Låter väldigt intressant, men det är ju en bit upp till Sundsvall från Göteborg, så man vill gärna vara säker på sin sak =)
 
Är oxå nyfiken på någon som går eller har gått där. Funderar på att söka dit till hösten, men vore kul att veta vad som krävs för att komma in och hur mycket förkunskaper som krävs.
 
Är oxå nyfiken på någon som går eller har gått där. Funderar på att söka dit till hösten, men vore kul att veta vad som krävs för att komma in och hur mycket förkunskaper som krävs.

Det är antagningsprov som gäller i år. Kan inte direkt säga att det är en höjdar utbildning. Vill du bli fotograf så tycker jag man ska söka andra utbildningar. Plus däremot att man håller på med rörlig bild och får en journalistisk utbildning. Fotolärarna suger. Journalistlärarna är skitbra.
 
En av dem har Jag lagt upp på FS. Den med pojken (Phuket Town).
De övriga ligger på en extern hårddisk som jag dessvärre inte kommer åt i nuläget.
 
Fick precis reda på att jag är en av de 30 (35?) som ska börja i höst. Det ska verkligen bli jätte kul!
Någon mer som har fått ett ja?
 
Det är antagningsprov som gäller i år. Kan inte direkt säga att det är en höjdar utbildning. Vill du bli fotograf så tycker jag man ska söka andra utbildningar. Plus däremot att man håller på med rörlig bild och får en journalistisk utbildning. Fotolärarna suger. Journalistlärarna är skitbra.


Vill man bli pressfotograf tycker jag att det är en bra väg. Jag menar, bevisligen får man jobb under/efter utbildningen, det har de allra flesta i min klass (-07). Det är med andra ord bra kontakt med arbetsmarknaden.

Däremot håller jag med i det du säger om lärarna. De är oengagerade, trist men så är det.
 
Jo, jag är antagen.

Nu skall jag bara bestämma mig.
Tre år är en lång tid, och det primära för mig är att det är fritt och väldigt mycket fotograferande.

Men om Jag har tolkat det rätt så är det mycket teori.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.