ANNONS
Annons

Bildjournalistik i Sundsvall?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har sökt och hamnadepå andra reserv med mina 795 :S baraå hoppas att några tackar nej..

Hmm. Hur vet du att du är på andra reserv? Har du fått antagningsbesked på posten eller sett det på studera.nu?

Alltså är du två platser från att komma in? Då borde det ju lösa sig, lycka till.

http://www.miun.se/mhtemplates/MHPage.aspx?id=23805

som jag förstår det så startar det 30 augusti, men nollningen börjar i mitten skulle jag gissa på.
ska du flytta upp till sundsvall ? själv bor jag i gävle och hade tänkt å pendla om det blir akuellt :)

Har inte riktigt bestämt mig än, ska ta mig en rejäl funderare under semestern och höra runt med folk som gått på skolan/utbildningen.

Japp, om jag tackar ja, så kommer jag att flytta upp till Sundsvall.

30/8 är det introduktion för alla på MIUN, men jag hittar ingen information om när Bildjournalistik-utbildningen startar. Har du stött på någon?

Har inte riktigt bestämt mig än, ska ta mig en rejäl funderare under semestern och höra runt med folk som gått på skolan/utbildningen.

Japp, om jag tackar ja, så kommer jag att flytta upp till Sundsvall.

30/8 är det introduktion för alla på MIUN, men jag hittar ingen information om när Bildjournalistik-utbildningen startar. Har du stött på någon?

tror alla utbildningar börjar då, nej har inte träffat någon, bara kollat igenom bloggar/bilder från bildjournalistik.com men den sidan har vart nere i typ 3-4 veckor nu :(

Wow, vad skoj det känns nu när man blivit antagen och tackat ja. Jag som verkligen sett fram emot en riktigt bra utbildning. Är de verkligen så dåliga?

Emma, berätta gärna lite om vad du tycker om utbildningen, lärarna och Sundsvall.

Kan du rekomendera utbildningen? Jag har kommit in men inte lämnar svar än, övertyga mig :)

/Johan

Trots det vissa säger (att det skulle vara en skitutbildning) så är vi några stycken som går Bildjournalistik i Sundsvall och trivs alldeles ypperligt. Så ni som kommit in kan se fram emot en trevlig höst tycker jag.

För att inte tala om den trevliga insparken. Ni kommer få samtal från era faddrar i dagarna.

Välkomna

/ Tobias.

Tobias, trivs du fortfarande och kan rekomendera utbildningen? Vad är bra resp. dåligt med skolan?

/Johan

Oj, här var det verkligen inte igår man loggade in.. men blev nyfiken att se vad det kommer för nytt folk i höst =P Vet att iaf två från min lilla hemstad Söderhamn blivit antagen..

Kan väl svara på några av era frågor som ni har iaf. Utbildningen börjar direkt efter introduktionen, vissa lärare kanske inte kommer att gilla att ni lägger tid på nollningen men det är det helt klart värt! Bättre tillfälle att ha roligt tillsammans och läre känna varandra får ni inte. Den första tiden är ändå inga problem att klara =)

Jag själv är nöjd med den tid jag har gått hittills, har nyss avslutat ett av de roligare momenten under utbildningen nämligen långpraktiken. I början av utbildningen känns det som att det är mycket journalistik men ni kommer även att ha en del bildjournalistiska kurser.

Men som Tobbe skrev så kommer ni väl at bli uppringda av de som blir era faddrar framöver så kan säkert de svara lite på hur de upplevde sitt första år. Är väl ständigt saker som är under förändring, till hösten kommer någon ny lärare in och hjälper till vilket känns positivt.

Vill ni ha tips på fler bloggar från några av oss som går så kan ni kika in längst ner på min där det finns en del länkat:
www.nordlen.blogspot.com

Oj, här var det verkligen inte igår man loggade in.. men blev nyfiken att se vad det kommer för nytt folk i höst =P Vet att iaf två från min lilla hemstad Söderhamn blivit antagen..

Kan väl svara på några av era frågor som ni har iaf. Utbildningen börjar direkt efter introduktionen, vissa lärare kanske inte kommer att gilla att ni lägger tid på nollningen men det är det helt klart värt! Bättre tillfälle att ha roligt tillsammans och läre känna varandra får ni inte. Den första tiden är ändå inga problem att klara =)

Jag själv är nöjd med den tid jag har gått hittills, har nyss avslutat ett av de roligare momenten under utbildningen nämligen långpraktiken. I början av utbildningen känns det som att det är mycket journalistik men ni kommer även att ha en del bildjournalistiska kurser.

Men som Tobbe skrev så kommer ni väl at bli uppringda av de som blir era faddrar framöver så kan säkert de svara lite på hur de upplevde sitt första år. Är väl ständigt saker som är under förändring, till hösten kommer någon ny lärare in och hjälper till vilket känns positivt.

Vill ni ha tips på fler bloggar från några av oss som går så kan ni kika in längst ner på min där det finns en del länkat:
www.nordlen.blogspot.com

Vet du om det är några reserver som har kommit in tidigare år ?

Vet du om det är några reserver som har kommit in tidigare år ?

Jag kom in som reserv för två år sen.. (och var nog inte själv om det heller) Då var det visserligen inte arbetsprover och så som det är nu för tiden men står du som andra reserv tror jag faktiskt inte att du ska oroa dig, tror chansen är rätt stor att du kommer in isf. Brukar alltid vara någon som tackar nej, men visst man kan ju aldrig veta säkert.

Enligt deras hemsida, Mittuniversitetets, så skickar de ut beskedet den 12 juli, igår, via studera.nu.
Från deras hemsida:

Viktiga datum
12 juli: första antagningsbeskedet skickas ut.
30 juli: sista dag att tacka ja till utbildningsplats.
5 augusti: andra antagningsbeskedet skickas ut.
30 augusti: terminsstart.
16 januari 2010: terminsstart

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar