Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildjournalistik i Sundsvall?
- Trådstartare Kjellen
- Start datum
halebobp
Medlem
Är oxå nyfiken på någon som går eller har gått där. Funderar på att söka dit till hösten, men vore kul att veta vad som krävs för att komma in och hur mycket förkunskaper som krävs.
Det är antagningsprov som gäller i år. Kan inte direkt säga att det är en höjdar utbildning. Vill du bli fotograf så tycker jag man ska söka andra utbildningar. Plus däremot att man håller på med rörlig bild och får en journalistisk utbildning. Fotolärarna suger. Journalistlärarna är skitbra.
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Någon mer som har sökt?
Hur går/gick det med bilderna?
Hur går/gick det med bilderna?
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Någon som har fått svar då?
Mr Skoog
Medlem
Någon som har fått svar då?
Jag har sökt dit, och väntar på svar... Hoppas det kommer i veckan! Det svåra tyckte jag var texten man skulle skriva till bilderna.
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Kan väl erkänna att jag i sista sekund drog ihop texten.
Förhoppningsvis blev det ok...
Förhoppningsvis blev det ok...
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
En av dem har Jag lagt upp på FS. Den med pojken (Phuket Town).
De övriga ligger på en extern hårddisk som jag dessvärre inte kommer åt i nuläget.
De övriga ligger på en extern hårddisk som jag dessvärre inte kommer åt i nuläget.
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Ingen aning om jag skall vara ärlig. Igen aning.
stratocaster89
Aktiv medlem
Hallå!
Har funderat på att söka dit framöver så ni får gärna lämna lite erfarenheter när/om ni kommer in!
/Jonas
Har funderat på att söka dit framöver så ni får gärna lämna lite erfarenheter när/om ni kommer in!
/Jonas
fatal
Medlem
Hur fick du reda? Ett brev eller ett mail? Måste ju hem och kolla i brevlådan isåfall!
Jag bor i London så jag ringde eftersom posten tar så otroligt lång tid. Men brev kommer ut vecka 29.
markusd
Aktiv medlem
Det är antagningsprov som gäller i år. Kan inte direkt säga att det är en höjdar utbildning. Vill du bli fotograf så tycker jag man ska söka andra utbildningar. Plus däremot att man håller på med rörlig bild och får en journalistisk utbildning. Fotolärarna suger. Journalistlärarna är skitbra.
Vill man bli pressfotograf tycker jag att det är en bra väg. Jag menar, bevisligen får man jobb under/efter utbildningen, det har de allra flesta i min klass (-07). Det är med andra ord bra kontakt med arbetsmarknaden.
Däremot håller jag med i det du säger om lärarna. De är oengagerade, trist men så är det.
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Fick precis reda på att jag är en av de 30 (35?) som ska börja i höst. Det ska verkligen bli jätte kul!
Någon mer som har fått ett ja?
Grattis!
Själv har jag svårt att tolka mitt besked på Studera.nu.
Men tror iaf att jag har kommit in.
evergreen-photo
Aktiv medlem
Grattis!
Själv har jag svårt att tolka mitt besked på Studera.nu.
Men tror iaf att jag har kommit in.
Vad säger studera.nu? Ingenting om antagen eller meritvärde i urvalsgrupp?
stefan_nordstrom
Avslutat medlemskap
Jo, jag är antagen.
Nu skall jag bara bestämma mig.
Tre år är en lång tid, och det primära för mig är att det är fritt och väldigt mycket fotograferande.
Men om Jag har tolkat det rätt så är det mycket teori.
Tre år är en lång tid, och det primära för mig är att det är fritt och väldigt mycket fotograferande.
evergreen-photo
Aktiv medlem
Jo, jag är antagen.
Grattis! Du lyckades till slut tolka studera.nu eller ringde till skolan?