Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bilder på DVD spelare
- Trådstartare Berra1
- Start datum
stefan p
Aktiv medlem
Klarar din DVD att visa jpg-filer så är det ju bara att bränna ner filerna på en CD/DVD. En del spelare klarar kataloger, en del andra klarar det inte. Det är bara att testa. Vill du gå lite längre är PhotoStory3 ett enkelt alternativ som du kan göra bildspel i. Med musik och "kamera-åkningar". Finns att ladda hem gratis hos Microsoft.
För mer avanserade bildspel kan jag rekommendera ProShow Gold som klarar det mesta men det kostar oxo en slant att ladda ner.
Lycka till!
Stefan Persson
För mer avanserade bildspel kan jag rekommendera ProShow Gold som klarar det mesta men det kostar oxo en slant att ladda ner.
Lycka till!
Stefan Persson
staika
Aktiv medlem
Hej!
ProShow Gold från www.photodex.com är ett av dom bättre programmen ifall du vill lägga in övergångar och musik.
Christer
ProShow Gold från www.photodex.com är ett av dom bättre programmen ifall du vill lägga in övergångar och musik.
Christer
Wolfgang
Aktiv medlem
staika skrev:
Hej!
Christer
Ja, det var just det programmet jag menade. Jag skrev litet fel.
Detta program har varit bäst i test.
Libbis
Medlem
det vanliga windows moviemaker
Jag brukar göra bildvisningarna i det vanliga windows moviemaker, där kan man lägga på tal musik eller text, hur man vill !
funkar alldeles utmärkt, sen bränner jag det i t.ex. NERO eller nåt ! Där kan bestämma om man vill ha det på en CD eller en DVD !(bägge går att se i DVD spelaren)
I moviemaker kan man ju destutom blanda stillbild och video hur man vill, mycket enkelt program att köra, resultatet blir väldigt snyggt.
Jag brukar göra bildvisningarna i det vanliga windows moviemaker, där kan man lägga på tal musik eller text, hur man vill !
funkar alldeles utmärkt, sen bränner jag det i t.ex. NERO eller nåt ! Där kan bestämma om man vill ha det på en CD eller en DVD !(bägge går att se i DVD spelaren)
I moviemaker kan man ju destutom blanda stillbild och video hur man vill, mycket enkelt program att köra, resultatet blir väldigt snyggt.
Poteta
Aktiv medlem
Re: det vanliga windows moviemaker
Jag håller med, Windows Moviemaker är ett underskattat program. De flesta har det utan att veta om det. (Finns i Win XP).Libbis skrev:
Libbis
Medlem
Dom flesta DVD spelare torde nog klara jpeg filer.
I alla fall dom jag har haft (tre st vid det här laget)
I moviemaker kan man göra snygga övergångar, man importerar in bildfilerna i moviemaker, o lägger dom så dom "överlappar" varandra lite grand, då kan man "klickdra" längden på dom, så att dom liksom glider in i varandra.
Sen kan man lägga på ljud, berättarröst eller musik, om man har ett annat ljudprogram som man kan mixa ljud i så kan man ju mixa ljud, tal o musik, och sen lägga in det i moviemaker tillsammans med filmen/bildpelet!
Som sagt ett mycket enkelt och snyggt program.
I alla fall dom jag har haft (tre st vid det här laget)
I moviemaker kan man göra snygga övergångar, man importerar in bildfilerna i moviemaker, o lägger dom så dom "överlappar" varandra lite grand, då kan man "klickdra" längden på dom, så att dom liksom glider in i varandra.
Sen kan man lägga på ljud, berättarröst eller musik, om man har ett annat ljudprogram som man kan mixa ljud i så kan man ju mixa ljud, tal o musik, och sen lägga in det i moviemaker tillsammans med filmen/bildpelet!
Som sagt ett mycket enkelt och snyggt program.
Libbis
Medlem
windows moviemaker !
Kolla in bildspelet här !
gjort i windows moviemaker !
klipp ut o klistra in i adressfältet !
http://www.youtube.com/watch?v=pkl4BCvJKo0
Kolla in bildspelet här !
gjort i windows moviemaker !
klipp ut o klistra in i adressfältet !
http://www.youtube.com/watch?v=pkl4BCvJKo0
staika
Aktiv medlem
Hej!
Visst går det att göra bildspel i MovieMaker men programmet har sina begränsningar.
Jag föredrar ProShow.
Några exempel på bildspel som jag har gjort finns här:
http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?alb=0&fl=2508480&bm=45917
För att kunna titta på bildspelen måste man ladda hem och installera Phodex Presenter från Photodex.
http://www.photodex.com/downloads/go_presenter.html
För att se bildspelen i fullskärmsläge är det bara högerklicka och välja Full screen.
Christer
Visst går det att göra bildspel i MovieMaker men programmet har sina begränsningar.
Jag föredrar ProShow.
Några exempel på bildspel som jag har gjort finns här:
http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?alb=0&fl=2508480&bm=45917
För att kunna titta på bildspelen måste man ladda hem och installera Phodex Presenter från Photodex.
http://www.photodex.com/downloads/go_presenter.html
För att se bildspelen i fullskärmsläge är det bara högerklicka och välja Full screen.
Christer
staika
Aktiv medlem
Hej!
Man kan bränna bildspelet på en DVD och sen visa det på TV:n och då behövs inget annat program för uppspelning. Det är bara när bildspelet ska visas på webben som Photodex Presenter behövs.
Programmet finns för gratis nedladdning på Photodex.com. Har man installerat Proshow så installeras Presenter samtidigt.
Christer
Man kan bränna bildspelet på en DVD och sen visa det på TV:n och då behövs inget annat program för uppspelning. Det är bara när bildspelet ska visas på webben som Photodex Presenter behövs.
Programmet finns för gratis nedladdning på Photodex.com. Har man installerat Proshow så installeras Presenter samtidigt.
Christer