Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver MiniDV och HI8 kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

kenmark

Ny medlem
Hej

Har en massa band i dessa format men ingen fungerande kamera. Är det någon som har någon på hög som de inte vill ha kvar längre?

Var bor du, jag kanske kan ordna en utlåning av det ena formatet genom jobbet?
Men det kräver att du bor i närheten och kortlån.

Kika också på tradera. Där brukar det ligga en del ute. Ett problem är att elektroniken börjar lägga av. Kondensatorer kan driva i värde efter ett par decennier och funktionen blir därefter. Dv -kamerorna är ju fortfarande relativt nya, dessutom digitala så där fungerar det nog.
Min 8 mm från 1990 låter inte så bra längre. Dessutom har alla gummiytor lösts upp till en svart smet medan dv -kameran fortfarande fungerar felfritt.

Har en 10 år gammal jvc mini-dv som jag kunde fixa till enskede efter jul, bor själv i finland. Låna fast till påsk/sommaren. Ersätt med något intressant fotorelaterat av valfritt värde 😀.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar