ANNONS
Annons

Behöver kritik !

Produkter
(logga in för att koppla)

touchofred

Aktiv medlem
Hej, jag tror att det skall finnas en tråd där man får lägga upp bilder och andra får ge kritik om bilden, men hittar den inte?

Men jag är en nybörjare som älskar att fota, men jag vet inte om jag är särskilt bra på det..
Har precis börjat fota i RAW också. Vilket dock inte har något med att göra hur jag tar kort.
Har en 700D med kitobjektiv 18-55 och canons budget-tele 55-250mm som jag fotar med.


(jag tror att jag har bifogat bilderna..(?))

Vad tycker ni om dessa? Är dom för mycket redigerade? Ser dom konstgjorda ut?
Det är oftast såhär jag tar mina foton på blommor.

Uppskattar gärna all kritik, så jag vet om jag gör saker rätt eller fel?

Tack på förhand alla ! :)
 

Bilagor

  • 29062013-IMG_0462.jpg
    29062013-IMG_0462.jpg
    32 KB · Visningar: 62
  • 03072013-IMG_0543.jpg
    03072013-IMG_0543.jpg
    46.5 KB · Visningar: 59
Tips...det finns pooler och grupper som bedömer o kritiserar bilder., t.ex. "Park och trädgård" och "Växter, Insekter och detaljer" som exempel. Man ansöker om medlemskap och ganska säkert så blir du med i gruppen =)
Lycka till! Mvh Stig
 
Jobba lite mer med kompositionen. Den första bilden är bäst men hade varit ännu bättre om du rört dig litegrann åt vänster så att du hade fått loss blomman som är i fokus från den i bakgrunden. Den andra bilden har enligt mig lite för rörig bakgrund. Särskilt den diagonala skälken eller vad det är.
Redigeringen har jag inget att anmärka på, jättefina färger tycker jag!
 
Hej, jag tror att det skall finnas en tråd där man får lägga upp bilder och andra får ge kritik om bilden, men hittar den inte?

Men jag är en nybörjare som älskar att fota, men jag vet inte om jag är särskilt bra på det..
Har precis börjat fota i RAW också. Vilket dock inte har något med att göra hur jag tar kort.
Har en 700D med kitobjektiv 18-55 och canons budget-tele 55-250mm som jag fotar med.