Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnad D30

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Spännande tråd

Snabelvarg skrev:

Någon ansåg att inte D30 dög till A3???
Underlig åsikt.
Jag har sätt många fantastiska bilder i A3 från D30.
Jag med. D30 är en fantastisk kamera, med AF snabb som ljuset samt klippsäker jämfört med vilken kamera som helst med fast optik, typ Minolta D7 eller Sony717.
Att behöva läsa att den bara skulle vara värd 'skrot', dvs nån tusenlapp är rent patetiskt.
 
Senast ändrad:
EdwardH skrev:

Sådana saker stör mig; när folk spenderar mer pengar på saker än de egentligen behöver.
Haha! Då har du helt klart ett personligt problem där, och gissar jag, ganska ont om pengar. För mig personligen är några tiotusenlappar hit o dit nästan ingenting...och borde reta gallfeber på dig..men so what? Har man stålar så har man.
De är de som köper de dyraste nya prylarna direkt och bidrar till att nästa generation blir billigare.
Däremot kan jag bli störd på att folk köper (dyra) grejor de inte begriper sig på, som tex. alltför avancerade kameror...
 
Alla sanslösa prisdiskussioner på fotosidan, alla verkar tro all bara för att någon enstaka kamera finns för ett otroligt lågt pris så är alla kameror i samma prisnivå.
Det är med kameror som allt annat som är till salu, det finns olika kondition på varorna, ett lågt pris brukar kopplas till en vara som är i sämre skick/sliten. En kamera i nyskick är värd mer än en sliten dito.
En D30 bör ju rimligen kosta mindre än en D60 eller 10D, jämförelse med den nya D300 är inte riktigt rätt då det är olika kvalitet på kamerorna. Men D30 är några år nu och bör ha ett lägre pris än D300.

Man måste ju också fråga sig varför dessa billiga kameror ligger ute till salu så länge som dom ofta gör?
 
Alla sanslösa prisdiskussioner på fotosidan, alla verkar tro all bara för att någon enstaka kamera finns för ett otroligt lågt pris så är alla kameror i samma prisnivå.

Det var bara ett exempel på vad en säljare anser just sin kamera vara värd, inte vad alla d30:eek:r borde vara värda. Det är nog vad det handlar om och inte som Hasse L tycks tro nämligen att alla som diskuterar här nu helt plötsligt tror att alla d30:eek:r är värda 5900:-
/Stefan
 
tiger656 skrev:

Det var bara ett exempel på vad en säljare anser just sin kamera vara värd, inte vad alla d30:eek:r borde vara värda. Det är nog vad det handlar om och inte som Hasse L tycks tro nämligen att alla som diskuterar här nu helt plötsligt tror att alla d30:eek:r är värda 5900:-
/Stefan

Mitt inlägg var generellt menat, inte som svar på din länk.

Men allvarligt talat, alla hänvisningar till extremt låga priser, är inte det en åsikt/mening att där bör priset ligga?
 
Kanske, kanske inte, vet faktiskt inte. Kanske detta pris är extremt men jag tror nog att det lär hamna på den nivån om ett tag då 300D finns tillgänglig. Sen att folk är olika priskänsliga och att vissa spekulerar i värdet på sin kamera mer än fotograferar är väl ofrånkomligt, likaväl som att säljare har olika bråttom att sälja och sätter priset därefter.
/Stefan
 
tiger656 skrev:
Kanske, kanske inte, vet faktiskt inte. Kanske detta pris är extremt men jag tror nog att det lär hamna på den nivån om ett tag då 300D finns tillgänglig. Sen att folk är olika priskänsliga och att vissa spekulerar i värdet på sin kamera mer än fotograferar är väl ofrånkomligt, likaväl som att säljare har olika bråttom att sälja och sätter priset därefter.
/Stefan

Jag kan hålla med dig om det här , på cyberbörs finns nu en för fem tusen , billigt ? ja .
Blir det billigare ? Vem vet ?
Att hitta d-30 runt fem tusen verkar inte vara några större problem i alla fall .
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.