nbqr
Aktiv medlem
Jupiter 8 kan vara en vintageönskan inom både foto och musik. Objektivet är nog mer lättåtkomligt.Gällande musikprylar så är min vintageönskan en Jupiter 8.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jupiter 8 kan vara en vintageönskan inom både foto och musik. Objektivet är nog mer lättåtkomligt.Gällande musikprylar så är min vintageönskan en Jupiter 8.
Gibson eller annat märke? Årgång?Visa bilaga 175823
Ingen cool gitarrist, men naturligt reverb.
Gibson, 1973. Mer bajsbrun än körsbärGibson eller annat märke? Årgång?
Vad ligger en hyfsad beg. M6 på nuförtiden? 30?Ja, den analoga marknaden har snarare hårdnat. Ganska rejält.
Jupiter 8 kan vara en vintageönskan inom både foto och musik. Objektivet är nog mer lättåtkomligt.
Avslutade M6-auktioner på Tradera ligger mellan 20' och 40'.Vad ligger en hyfsad beg. M6 på nuförtiden? 30?
Avslutade M6-auktioner på Tradera ligger mellan 20' och 40'.
Med en M6 blir det inte mycket annorlunda än att fotografera med en digital M-Leica. även om M7 med exponeringsautomatik förstås är ännu närmare.
Köp hellre en M3 eller en M2 (beroende på brännviddspreferenser) för en äkta gammaldags Leica-upplevelse [*]. M3 har den största sökar-"förstoringen" av alla M-Leicor.
[*] En Barnack-Leica är förstås ännu mer hardcore Leica.
jag vet inte om det är så farligt. MPB tar 23000 för en begagnad M6, nypriset är 69000. 69000 är helt galet!Jag har svårt att begripa varför en M6:a kostar närmare dubbelt upp mot en M2/M3. Visst, inbyggd ljusmätare är najs, men resten av kameran är förbilligad, och det finns gott om små ljusmätare att sätta i skon (inte minst Leicameter).
Nästan dubbelt, alltså. Jag förstår inte varför när en M3 är en generellt bättre kamera Nypris är förstås nånting annat, men kul att Leica nytillverkar dem.jag vet inte om det är så farligt. MPB tar 23000 för en begagnad M6, nypriset är 69000. 69000 är helt galet!
Jag gav 13000 för min M3a.
Ja, jag köpte många analoga kameror då. Just Leican missade jag. Förutsåg inte riktigt filmens återtåg, men är glad att det hände.Nästan dubbelt, alltså. Jag förstår inte varför när en M3 är en generellt bättre kamera Nypris är förstås nånting annat, men kul att Leica nytillverkar dem.
Min M3 kostade 3700 kr i nästintill toppskick Första halvan av 10-talet var en dröm för att köpa analoga kameror, även för en fattig student som jag var då
Ja, jag har inte väntat mig några 3700. Folk vill alltid pruta, även om priser är bra från början. Så prutmån brukar vara bra.
Japp, båda blev sålda. Jag fick 2700 för Fuji 35mm och 2600 för Sigma 56mm.Fick du sålt det? Om ja, vad fick du?
Har kommit ut några riktigt underhållande annonser på senare tid med Fuji objektiv.
Jag har för mig att det fanns en tråd här i forumet där folk länkade till diverse annonser med höga priser och dylikt?