Linmajon
Aktiv medlem
Exakt. Jag skulle kunna ge 5000:- för en D30, och den behöver inte vara i nyskick.petervis skrev:
en produkt har det värde som man lyckas sälja den för.... inte vad man tycker att man borde få....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Exakt. Jag skulle kunna ge 5000:- för en D30, och den behöver inte vara i nyskick.petervis skrev:
en produkt har det värde som man lyckas sälja den för.... inte vad man tycker att man borde få....
Men nästa nyår är nästa nyår och inte i dag, mig veterligen.Bilbo2 skrev:
5000:-..ja till nästa nyår ligger en 300d säkert på 6000:- så lycka till ge 5000:- för en gammal kamera med SLÖ (jag vet) af. Tjena!
Erik Schalin skrev:
Jag har ingen Photoshoplicens som kostar lika mycket som en G3.
Niklasan skrev:
pris även om man jämför med en 10D för 19500 kr.
Och på B&H kostar den ca 12750, i asien vette sjutton. Sen tillkommer ju lite frakt och annat, samt att det finns folk som faktiskt vill kunna köpa den i butik hör i sverige, och där kostar den faktiskt 18500.Snälla alla människor (inte bara du), en 10d kostar 14.100kr på technikdirekt (avrundat uppåt).
popboydeluxe skrev:
Känns det inte lite orimligt att ta 8000-9000 kr för en Canon D30 när CANON EOS 300D som kommit nu kostar runt 9000-10000 kr som NY???
Damocles skrev:
Och på B&H kostar den ca 12750, i asien vette sjutton. Sen tillkommer ju lite frakt och annat, samt att det finns folk som faktiskt vill kunna köpa den i butik hör i sverige, och där kostar den faktiskt 18500.
Ska man ge ett icke svenskt pris kan man lika gärna ge hela bunten. Dom som shoppar runt vet ju att det är billigare utomlands oftast iaf. Själv funderar jag starkt på att spara lite extra pengar tills jag åker ner till bangkok vid jul.
Men så länge man använder svenska begagnat priser bör man ta svenska nypriser, annars kan man kolla ebay eller så, där är ju begagnatpriserna också lägre.
Camerans skrev:
As a non-pro photographer, it still amazes me at how much many of us spend on camera equipment.
It's fun to have the latest and greatest but a small pinch of self-discipline will help your bank accounts enormously if you're so inclined
Just my 2 Öre,
Duncan
Damocles skrev:
Vad är för skillnad på den 17.5 euros pick up service och 40 euro delivery service dom har.
Och hur var det nu, det var ingen tull på digitalkamerar, bara analoga. Dock moms, men det är ju lite av en lottodragning känns det som. Även om man känner någon som kan packa om det, osv.
Falcon skrev:
Jag däremot får ställa mig i skamvrån och veva igån min gamla Nokia 6210.
Kanske att hårddra det _MYCKT_ men jag blir lite trött och less på sandlådekampen. Som Duncan skriver med lite mer vett och sans och lite mer självinsikt skulle nog det värsta avarterna av sandlåde hysterin minska betydligt.
Vad är då skillnaden mellan pick up och delivery?EUR 17,50 for our pick up service to any EU Country
EUR 40,00 for delivery to any EU Country
EUR 25,00 for large appliances (such as TV, refrigerators ...) (Germany)
EUR 50,00 for large appliances (any EU country)