little_mac
Aktiv medlem
Rättvisa, vilken rättvisa är du ute efter. Fängelse ? Böter ? Känslan av att sätta dit honom ?
Som tidigare bevisat så händer det inte mycket fast ett stort antal personer anmäler samma person tyvärr.
Att personligen sätta dit honom eller brännmärka honom är att gå utanför lagen och det vill inte alla. Men vad ska du göra när lgens långa arm inte bryr sig, för det är det vad det handlar om. Prioriteringar och resursbrist gör att bedragare kommer att fortsätta att blåsa er OM ni inte gör något åt saken.
Att lägga ut namn, orter, tel nummer etc etc kommer alltid att hjälpa. Att ta personlig kontakt med honom/familj/jobb etc kommer definitivt att sätta press så att ni får tillbaka era pengar.
Så jag undrar - Vilken rättvisa vill du ha eller vill du ha tillbaka dina pengar ?
Om brott kan styrkas så är fängelse det straff som lagen dömer för grovt bedrägeri, som i det här fallet. Personen i fråga blir också skadeståndsskyldig (men ingen av oss förväntar sig någon ekonomisk ersättning). Det är rättvisa. Vi är nu många målsägande och jag är övertygad om att personen i fråga kommer att få fängelse. Ingen har talat om att brännmärka någon. Dock så lurar dessa bedragare förr eller senare "fel" person. Din uppfattning om att lagens långa arm inte bryr sig delar jag inte med dig. Vi har kanske olika erfarenheter. Jag ställer mig slutligen lite frågande till din formulering "bedragare kommer att fortsätta att blåsa er OM ni inte gör något åt saken". Vem som helst kan bli bedragen.