Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Hej Tony,
Det låter som att du skulle ha nytta av Oracles supportsidor/manual. ;-)
Hur installerades din Linux-distribution? Jag antar att man gör på motsvarande sätt med en Windowsinstallation och struntar i licensen eftersom datorn är virtuell och du förmodligen "laddar in" en grundläggande version av Windows varje gång du startar och använder den?
Ungefär som när man kör Windows från ett USB-minne.

Hur installerades din Linux-distribution?
Om minnet inte sviker mig, laddade jag ner en ISO-fil.
Jag antar att man gör på motsvarande sätt med en Windowsinstallation och struntar i licensen eftersom datorn är virtuell och du förmodligen "laddar in" en grundläggande version av Windows varje gång du startar och använder den?
Hm, det känns som att det finns ett mått av osäkerhet och spekulation här.
Ungefär som när man kör Windows från ett USB-minne.
Det har jag aldrig gjort, så det kan jag inte uttala mig om.

Om minnet inte sviker mig, laddade jag ner en ISO-fil.

Hm, det känns som att det finns ett mått av osäkerhet och spekulation här.

Det har jag aldrig gjort, så det kan jag inte uttala mig om.
Vad du behöver är att sätta dig in i hur din virtuella maskin fungerar. Den är förmodligen ett program från Oracle.
Du minns förmodligen rätt gällande din linuxdistribution. Då är det förmodligen också så att du ska skaffa dig en fungerande Windows-installation i form av en ISO-fil (med hjälp av WinToUSB kanske) för att kunna "ladda" den i din VM. Sådana ISO-filer kallas ibland för payloads och man kan hitta dem färdiga som du gjorde med din Linux eller göra en själv (kräver intresse och tid).

Självklart finns det ett stort mått av soäkerhet här, jag är ju ingen Oracle-support. kanske finns det någon annan men egentligen är det ju bara väldigt fel forum.

Jag undrar om det inte är lättare att installera någon annan mjukvara om du bara vill ha en Sandbox.

Ett helt annat sätt att hantera frågan är att kolla i mobilen vart QR-koden går. Är det en länk i kortform så kan man kolla på nätet vad den riktiga formen för länken är (googla något i stil med Short form URL converter). Ser den underlig ut (och det gör den nog för hederliga företag som pysslar med pengar har naturligtvis inte sin web-adress i kortform) så kan man strunta i alltihop och söka en annan köpare/säljare.

Vad du behöver är att sätta dig in i hur din virtuella maskin fungerar.
Du har absolut rätt här. Tyvärr är jag analfabet när det gäller programvaror i största allmänhet, inte minst när det gäller Lr och Ps vilka är än mer relevanta i detta sammanhang.
Då är det förmodligen också så att du ska skaffa dig en fungerande Windows-installation i form av en ISO-fil (med hjälp av WinToUSB kanske) för att kunna "ladda" den i din VM.
Jag får googla och se om jag kan hitta något sådant, tack för tipset.
Kanske finns det någon annan men egentligen är det ju bara väldigt fel forum.
Ja, vi lämnar denna diskussion vidare.

ANNONS