Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

BBC-vinnare diskad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det som väckte min tvekan angående bilden var att en hund (eller varg)sällan hoppar över ett högt hinder självmant när det finns en väg runt nära inpå.
Det finns en anledning till att just hopp över hinder är en del i lydnadsprogrammet på sporthundtävlingar.

Troligtvis skulle det vara rätt svårt att ta denna bild med en vild varg för den skulle förmodligen tycka att det är onödigt att hoppa över grinden när det är mycket enklare att bara kliva rätt genom den.

Det som väckte min tvekan angående bilden var att en hund (eller varg)sällan hoppar över ett högt hinder självmant när det finns en väg runt nära inpå.
Det finns en anledning till att just hopp över hinder är en del i lydnadsprogrammet på sporthundtävlingar.

Jag å min sida vill nog hävda att detta är en sanning med modifikation.
Har hållit på att träna hundar i många år nu och har sett bägga varianter av hund. Dom som mer än gärna hoppar över allt möjligt och på frivillig basis och sedan dom som du nästan inte kan förmå att hoppa.

Både hund och varg vill jag tro hoppar om det det lönar sig för dom.

Det jag syftar på är ju att vilda djur inte befinner sig i inhängnade parker.

iSolen.se: Det finns avgörande detaljer i båda bilderna som är identiska och som fastslår platsen.

Detta är en sanning med modifikation om du tar Kruger tex så finns det många vildadjur och allt är inhägnat. Men det är en annan diskussion ;-)

Detta är en sanning med modifikation om du tar Kruger tex så finns det många vildadjur och allt är inhägnat. Men det är en annan diskussion ;-)

Lite större inhägnad :)

Jag å min sida vill nog hävda att detta är en sanning med modifikation.
Har hållit på att träna hundar i många år nu och har sett bägga varianter av hund. Dom som mer än gärna hoppar över allt möjligt och på frivillig basis och sedan dom som du nästan inte kan förmå att hoppa.

Både hund och varg vill jag tro hoppar om det det lönar sig för dom.

Visst kan de hoppa.... men sällan.
Vargstaketen för att skydda får t.ex är inte så höga, bara för att de mycket sällan hoppar över ifall de kan gå under.
Likadant med dessa lapptyg som man använder utomlands vid vargjakt, en lina med flaggor som man fäster 50-100 cm från backen, blir det högre så kryper de under men hoppar inte över trots den låga höjden.

Det jag syftar på är ju att vilda djur inte befinner sig i inhängnade parker.

iSolen.se: Det finns avgörande detaljer i båda bilderna som är identiska och som fastslår platsen.

Eftersom det också finns detaljer som inte stämmer (tydligast örat) kan man inte enbart med hjälp av bildjämförelser fastslå (till 100%) plats och djuridentitet.

Omar: nej det är nog vargen som jagar det stackars djuret! Skämt åsido, när man ser Rodriguez övriga, i mitt tycke fantastiska bilder (tack för länkarna Omar) så blir det en gåta hur han kan ha gjort nåt så oetiskt och puckat som att försöka fuska sig till en titel i en tävling.

, när man ser Rodriguez övriga, i mitt tycke fantastiska bilder (tack för länkarna Omar) så blir det en gåta hur han kan ha gjort nåt så oetiskt och puckat som att försöka fuska sig till en titel i en tävling.

Hej

Jovisst är de rätt bra, men jag tror att det mesta är taget på samma djurpark, vilket gör det väldigt ointressant för min del. Enligt chefen på djurparken hade han väl fotat alla djuren där.

Mvh

Omar

Synd att det blev som det blev. Oavsett, så var bilden fantastiskt fångat och rent tekniskt mycket lyckat. Det var bara det att han "glömde" nämna att vargen var hans gamla kompis Ossian. Hade han gjort det så skulle han med fjolårets regler fortfarande helt reglementsenligt ha kunnat delta och få en placering. Nu sa han inget och får därmed bära hundhuvudet. Stackars man.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar