Personligen tror jag inte att det är fotosidan det är fel på, utan bara vissa människor som inte vet vad vett och etikett är. Nu mot hösten kommer den "svenska avundsjukan" säkerligen mer fram eftersom de flesta skyr när löven dalar från träden och vet att vintern nalkas
Men oavsett om man är proffsfotograf/amatör så skall man väl ändock få konstruktiva kommentarer? Men icket, det trampas på de som är erkända för att de är just erkända, och det trampas på de som håller på och lär sig för att de är "imbaciller i somligas ögon".
Ok, man kan inte kommentera allt, ibland behövs det inte, om jag ser en helt ok bild orkar jag sällan gå in och sätta en trea, men om man ser den där bilden, som skulle kunna bli en fyra, om denne bara...
ja, ni förstår säkert vad jag menar. Men att klanka ned på folk oavsett på villken prispall de står på fotografins skala är fel. För vems skaparlust går inte i botten efter den där riktigt elaka och taskiga kommentaren som inte var ute efter just annat än att såra. Inte att hjälpa, utan bara för att stjälpa.
Nej gott folk, mer vitaminer till folket, och för böveln mer sömn och bra tv så att vi inte är så griniga.
Jag skyller allt på att trean slutade sända Drew Carey
Slutligen vill jag säga, mer bildplatts åt folket! Särskillt nu när allt är så mörkt och trist så behöver vi nog alla se mer att glädjas/funderas/grämmas åt, så vi kan försöka att stötta och uppmuntra varandra!
Må gott!
//elin