Walle
Aktiv medlem
The Ghost skrev:
Du får ursäkta Terje men du var bättre förr nu börjar dina bilder likna Tuija lindström suddiga och oskarpa.(i vårt labb hade vi en papperskorg som vi kallede Tuija där hamnade sånt som var dålig kvalite)
Jag har köpt en dyr kamera + lins som jag kräver ska vara knivskarpa då ska bilderna vara skarpa sen kan det var vissa omständigheter som gör att man får göra avkall på det.
....
Hursomhelst fortsätt att fotografera det du tycker är kul men jag önskade att du hittade tillbaks när bilder var skarpa det tycker jag gäller för alla.
Du får ursäkta, men jag tycker att du är lite väl trångsynt där! Är det inte bilden som helhet som gäller? En bra bild är en bra bild oavsett om den är skarp eller oskarp, över- eller underexponerad o.s.v...
Visst, en suddig reportagebild är väl kanske inte nån höjdare, men oskärpa behöver inte alltid betyda nåt negativt. Om det t.ex. är något som man vill visa m.h.a. oskärpa, och lyckas med det, vad säger att bilden skulle ha varit bättre om den hade perfekt skärpa? Då faller ju hela idén.
Men detta är vad JAG tycker, och jag respekterar givetvis din åsikt!
Mvh Christoffer som precis kom hem från en lång arbetsdag efter alldeles för lite sömn p.g.a. fotosidan