Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bättre svartvit eller med färg?

Produkter
(logga in för att koppla)
ormestad skrev:
Definitivt färgversionen! Bilden känns för platt när den blir s/v.

Tack för svar. Är det något andra kommentarer du har om bilden i övrigt? Tex om kontrasten borde ändras eller om jag borde klippa bilden annolunda.

Något som jag såg är att bilden upplevs rätt olika beroende på hur skärmen är inställd. Jag nu motsvarande runt 5500-6500k. Ställer jag in 9300K så blir bilden tråkigare.
 
Jag tycker den är jättebra som den är, lägg ut den i bildkritik så kanske du får fler kommentarer.
Det är nog ganska ovanligt att ha skärmen på 9300K så det är nog inga problem! :)
 
Jag skulle nog kunna tänka mig en annnan variant än de tre du lagt upp. Lite små korrigeringar för att skapa lite mer dramatik. Smaksak förstås.

mvh/Ove (som egentligen borde ligga och sova nu)
 

Bilagor

  • dscn0303_1.jpg
    dscn0303_1.jpg
    9.5 KB · Visningar: 164
Vevo skrev:
Jag skulle nog kunna tänka mig en annnan variant än de tre du lagt upp. Lite små korrigeringar för att skapa lite mer dramatik. Smaksak förstås.

mvh/Ove (som egentligen borde ligga och sova nu)
Du har ökat kontrasten och färgmättnaden något. Ser bra ut tycker jag. Det jag funderat på är om ren svartvit, men med högre kontrast, kanske tom lokal kontrast, kan ge bättre resultat.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.