ErlandH
Aktiv medlem
Går nog att ladda ner från Canons webbsajt.Nån som vet hur/var man får tag på EOS Utilities - om det nu är nåt att ha?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går nog att ladda ner från Canons webbsajt.Nån som vet hur/var man får tag på EOS Utilities - om det nu är nåt att ha?
Jag har PC, och en gammal PS7. Vet inte alls hur det fungerar med Canons RAW, har ju en Nikon D80 sen tidigare.
Det är säkert många som håller med dig, men trådstartaren hade inte med dessa saker i sin lista över viktiga egenskaper. Istället var det ganska tydligt att bildkvalité stod i första rummet.Bästa kompaktkameran? Är inte vattentålig eller att man kan bada med kameran något som skall graderas som ett urvalskriterium? Stötsäker är ett annat.
Använder du PS7 måste du först konvertera råfilerna till DNG-format för att de skall gå att öppna, men se mitt föregående inlägg om DPP.
DNG-konverteraren hittar du annars här: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4620
Ursäkta en idiot, men hur konverterar jag RAW-filerna i DPP för att kunna öppna dem i PS? Och i mitt PS7 hittar jag inget filformat som heter DNG. Är PS7 kanske för gammalt i alla fall?
hallojs
nyfiken på G11.
hur reaktionssnabb är den kameran ? är den instinktiv i avtrycket eller är den slö som många andra kompakter.. ?
Sen när blev det bra med digital zoom? =)
Canon Powershot S90 är nog en av bästa . Tyvärr kostar den runt 5000 och säljs tyvärr inte av Siba , Onoff och Elgiganten men annars är den nog en riktigt bra och funktionsrik kamera .
hallojs
nyfiken på G11.
hur reaktionssnabb är den kameran ? är den instinktiv i avtrycket eller är den slö som många andra kompakter.. ?
*funderar*
Skulle inte en begagnad Olympus EP-1 kunna vara ett riktigt bra alternativ?
De hamnar ju i de prisklasserna som de dyrare kompakterna men man har lite fler möjligheter sen.
Vete tusan om inte jag skall börja titta lite på sådana även om jag är mer än nöjd med LX-3'an.
/K