Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs

Produkter
(logga in för att koppla)
SM0SBI skrev:
Vad står din Cfn 3:2 3:3 3:4 3:8 på?
Just nu:

3:2 - 0 (medel)
3:3 - 0 (AF priority/Tracking priority)
3:4 - 1 (Continous AF track priority
3:8 - 1 (Enable(left/right Assist pts))

Jag har provat många varianter av dom här inställningarna, 3:2 snabbare och långsammare, med och utan AF-punktsexpansion, m.m. och jag kan inte säga att jag egentligen märker någon större skillnad.
 
Anders Östberg skrev:
Jag tycker fortfarande min Mark III är "nervös", hoppar gärna ifrån huvudmotivet till något i bakgrunden om man inte är mycket duktig på att hålla fokuspunkten på målet. Problemet är att den är snabb att lämna målet men trögare på att komma tillbaka till det sedan.

Jag tycker min Mark II är mindre benägen att fokusera om när jag vinglar lite med siktet, så den blir lättare att använda i praktiken.

Fokuseringen har möjligen blivit lite bättre men det är svårt att säga eftersom både kamera och objektiv behövde justeras för front/bakfokus samtidigt. Kanske är den lite stabilare i Servo-läget än tidigare.

Har du din "tracking sensitivity" inställd på långsam ? Annars hjälper det. Då ska du missa målet en längre tid innan focusen ändrar sig
 
Vad står det på följesedeln från Canon när de gjort AF-fixen? Har haft min mk III på AF justering, och jag vet inte om de gjort AF-fixen oxo. Det står på min följesedel: Justering AF-system. Reparation på garanti.
 
Dez skrev:
Vad står det på följesedeln från Canon när de gjort AF-fixen? Har haft min mk III på AF justering, och jag vet inte om de gjort AF-fixen oxo. Det står på min följesedel: Justering AF-system. Reparation på garanti.

På mina justeringar så stod det 1:a gången justering AF. 2:a gången justering AF + byte av stopper. 3:e gången byte spegelhus.
/Krister
 
Reklamrutorna till höger, klicka på 3:e uppifrån, "Två års garanti".

Då kommer du till en ny sida, klicka på registration och följ stegen där.
Tänk på att ta fram ditt kvitto eftersom man även skall ange inköpsdatum (om jag minns rätt).

/Arne
 
Arne S skrev:
Reklamrutorna till höger, klicka på 3:e uppifrån, "Två års garanti".

Då kommer du till en ny sida, klicka på registration och följ stegen där.
Tänk på att ta fram ditt kvitto eftersom man även skall ange inköpsdatum (om jag minns rätt).

/Arne

Tusen tack!
 
Vafan, reggade det nu, men har ingen skrivare inkopplad på denna datorn.. kan jag regga de igen på nytt på en annan dator med skrivare å sen skriva ut?

Trodde man skulle få ett dokument som man kunde skriva ut på egen hand senare...
 
Där ser man!

Rekommenderar att INTE modda den om du inte har problem. Min slutade med 3 resor till verkstan och 4e blev utbyte då den blev helt knäpp på AF efter moddar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.