ANNONS
Annons

Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker mig finna väldigt några inlägg om hur ni som gjort fixen upplever kameran.
Åtminstånde jag är väldigt nyfiken på det.

Skulle vara roligt om fler av er skrev här om det!

Lars

Det är svårt att uttala sig om med säkerhet - vad gäller mina kamerahus. De har levererat bra bilder tidigare, men efter handbollens SM-finaler, kan jag konstatera att AF blivit en aning säkrare. Jag kan omöjligt säga detta helt säkert, men jag tycker jag fick några fler keepers än tidigare. De flesta fokusmissarna står jag själv för - precis som tidigare. ;-)

Jag har haft min 1dmarkIII ett par veckor efter jag fått tillbaks den ifrån service+uppdatering av firmware.
Jag lämnade in alla mina Canon objektiv samtidigt.
Jag var nöjd tidigare men nu är den faktiskt ännu bättre, antalet keepers har ökat helt enkelt.
Jag har fotograferat fåglar i luften och stillasittnade med 70-200 f4 IS och 400 5,6L med och utan extender 1,4.
Jag har tagit närmare 300 bilder och de bilder som är ur fokus kan nästan alltid spåras till skit bakom spakarna samtidigt har antalet bilder som är knivskarpa ökat. Jag upplever också att AI servo är lugnare och tappar inte fokus lika lätt som innan även om bakgrunden ändras tex från himmel till träd/buskar.

Så jag är nöjd och skulle rekomendera alla att göra servicen även om ni inte tycker att ni har en fungerande kamera nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar