Jag har testat med Canons profil "Canon ip5000 SP4". Enligt vad jag har förstått så är det den profilen jag ska ha till min skrivare med papperet PP-101 från Canon.
Den färg jag har problem med just nu heter bara "Pantone Yellow C" och finns på första fliken "Pantone Basic Colors".
Den utskriften jag får från skrivaren ser mer ut som PMS 109 C, tittar man på blandningen på den färgen så innehåller den 98,5 % Pantone Yellow och 1,5 % Warm Red, kan det vara så att det är den röda som spökar. Det jag gjorde när jag testade igår var att printa ut enbart PMS Yellow C, körde dokumentet i Adobe RGB och valde att skriva ut med ovanstående profil, och sen i skrivardrivrutinen sätta manuell färghantering, aktivare ICC, men sen dra lite i de reglage som finns, en för varje färg. När jag drog ner den gula så långt det gick stämde den rätt bra, men då var t.ex. den bruna helt off, men det kanske var cyan som man skulle ha justerat istället...
Men allt det där kanske löser sig om man testar det där programmet du nämnde, ska testa det när jag sitter på datorn som är kopplad till skrivaren.