Ja ni har rätt i att det gällde den bilden. Däremot ska det ju vara omöjligt, om man får tro på ens en gnutta av det som står i GFS information, att det enda dom ser är bilden och dess namn. Absolut inte svar på kommentera bilder i "Bildkritik". Fast ska man läsa exakt vad som står så är det väl publicerade bilders ägare som inte ser den informationen och röstar. Att juryn inte kan se detta, står ju ingenstans.
Rent allmänt har du ju helt rätt, bilder på vilda djur i fångenskap är ju förbjudna att läggas in i gruppen "Vilda djur & Fåglar", inte heller får dom läggas in i "Husdjur & Tamdjur" utan kan endast läggas in i "Bildkritik". Bland dom "riktiga" naturfotograferna finns tydligen inget som heter "bra bild" när det gäller djur i fångenskap. Att hävda att dom djuren inte heller sitter vackert och poserar är helt meningslöst eller det faktum att en bra bild är bra utan att veta vart exakt den är tagen. Några liknande krav på var en bild är tagen på ett hus i "Cityscape", en hund i "Tamdjur" eller en vy i "Landskap", finns heller inte.
I andra trådar, här på Fotosidan, har jag sett hur någon av dom tre som driver denna sidan skriver ett svar från redaktionen men så är inte fallet med denna tråd. Jag kan tycka det skulle ligga i deras intresse att bemöta kritiken men kanske är det precis tvärt om. Att dom skulle missat tråden helt har jag svårt att tro när den blivit så här pass lång.
Värt att kommentera är väl också det faktum att dom två som har egna bilder på fotosidan (David Elmfeldt och Erik Leonsson) också lyckat med "bedriften" att få bilder publicerade i GFS. Dom har alltså själva beslutat att deras egna bilder var tillräckligt bra för att vara med. Där kan man verkligen snacka om vilket skämt GFS är när det gäller röstning och att välja bilder som kommer med!!