Jag har inte tittat till denna tråd på ett tag så du får ursäkta att jag inte svarat på din fråga. Följande text är kopierad från sidan med information om Galleri FS.
"Bilden får ligga så länge att tillräckligt med röster har kommit för att Fotosidans redaktion skall bli vägledda (i snitt några dagar, ibland längre ibland kortare). Den vägledande omröstningen måste tydligt väga över för Ja (dvs en bild som får 15 ja och 15 nej bör betyda att bilden inte är tillräckligt bra för att nå igenom). Värdarna kan också se hur Juryn motiverar sina beslut. När en tydlig indikation för vart det barkar finns, så kan värdarna ta ett beslut. Värdarna kan gå emot juryns röstning. Eftersom det är samma värdar, och värdarna kommunicerar sinsemellan om "svåra refuseringsbeslut" så innebär det en hyfsad konsekvent nivå på de bilder som accepteras."
Tidigare publicerade medlemmarnas roll dvs "Juryn" är alltså att "vägleda" till ett beslut som fattas av "Värdarna", som alltid är samma personer. Dock kan dom gå emot omröstningarna och själva välja en annan bild, om dom vill. Dom som beskriver sig som "värdar" för fotosidan är dom tre personer som driver sidan. Egentligen spelar det exakta antalet värdar ingen roll så länge dom enhälligt beslutar i frågan oavsett vad "Juryn" kommer fram till och alltid förblir samma personer, eller hur?
På David Elmfeldt's sida står "Jag driver fotosidan.se tillsammans med Christer och Erik. Fungerar som redaktör i teamet." Därav kommer siffran tre ifrån, eftersom det är svårt att tro att några andra än dom som driver sidan skulle enhälligt få besluta i frågan. Speciellt inte med tanke på att dessa personer i så fall alltid skulle kunna välja bilder i Galleri FS oavsett vilka bilder David, Christer och Erik tycker passar.
David är "redaktionen" här på fotosidan och jag har inte kunnat hitta någon mer som nämns med namn. Det finns en chefredaktör till Fotosidans Magasin men vem som beslutar vilka bilder som ska tas med i den tidningen, av uppladdade medlemmars bilder, eller vem som tex beslutar vilken bild som blir "Veckans Bild" framgår inte heller någonstans. Vem/vilka det är kan man inte läsa sig till, men nog tycker jag det verkar som om det inte heller är vi medlemmar i varje fall...
MVH
Jacob Boman