fargotof
Medlem
Det finns Hammond-orglar som är digitala, samplade, (ca 15000-25000 kronor)och så finns det orginalen (140000 kronor är ingen ovanlig köpesumma). Skllnaden är många tiotusentals kronor, men du hör absolut ingen skillnad på dem. Jag har spelat på båda varianterna, och märker av en viss skillnad. Jag tycker om den digitala av personliga själ. Visst är det härligt med mångfald?
Samma liknelse kan göras bland synhar. Ta Robert Moog som "uppfann" Moog-synthen. Den finns samplad, och är helt okej att spela på. Återigen, du hör ingen skillnad på den och på orginalet. Känslan, kanske, försvinner tycker en del. Men det är ju en smaksak. Personligen tycker jag återigen om den digitala varianten...
När jag amatörfotograferar använder jag helst analoga kameror. Det är mysigt tycker jag...
Formaten kompletterar varandra... inte konkurerar, tycker jag.
Hälsningar Carl
Samma liknelse kan göras bland synhar. Ta Robert Moog som "uppfann" Moog-synthen. Den finns samplad, och är helt okej att spela på. Återigen, du hör ingen skillnad på den och på orginalet. Känslan, kanske, försvinner tycker en del. Men det är ju en smaksak. Personligen tycker jag återigen om den digitala varianten...
När jag amatörfotograferar använder jag helst analoga kameror. Det är mysigt tycker jag...
Formaten kompletterar varandra... inte konkurerar, tycker jag.
Hälsningar Carl