Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Analogt - Digitalt igen.......

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe.. nu blir du säkert lite gramse för mitt senaste inlägg som du säkert inte såg förns efteråt.. *fnissar*

men jag säger som så.
analogt+digitalt=suveränt!
finns ingen anledning att sky varken det ena eller det andra!
vilket jag fortfarande tycker du verkar göra...
*hänger kanske inte riktigt med i diskussionen*

jodå, "gamla bettan är säker".. fast inte just nu då tyvärr. hon ligger å väntar på reparation.
men det är för första gången ska tilläggas, och då är hon ändå 17 bast eller nåt.
så gammal kommer aldrig min "nicki" (D100) att bli, men jag är glad i henne ändå. ;o)

hmm "gammal katt".. kan inga talesätt med katter.. så jag utelämnar väl det då.. *fniss*

hjärtliga och digiloga hälsningar!
;o)
tjosan!

ps. tack för namnkomplimang förresten.. jag är väldigt förtjust själv i namnet christel.
tilläggas ska väl att det kan bli lite småjobbigt ibland då min bror heter christer, men han å andra sidan bor på andra sidan atlanten sen många år...
ds.

ps 2.
jag kom just på, jag har även svårt att förstå de som "väljer sida" ang. PC och Mac.
jag själv tycker att ett innehav av båda är det ultimata (och så äger vi båda varianterna här hemma oxå), eftersom den ena är bättre på vissa grejer och den andra bättre på andra...
på så sätt så får man ju allt!
ds..
 
Senast ändrad:
"ANALOGT/digitalt"

Christel! NU har Jag riktigt skoj... Vi tycks ju, i grund&botten(toppen!)va' tämligen överens, trots allt! Va' som roar Mej 'å de' bästa är Ditt och Din brors(o-)lika namn, Jag tänker på Hans "Tjadden" Hellström...
Du, kanske, vet han som inte kunde säja "l", "Ludolf, jag tog henne på lakan"...etc..
Du f-å-r "förlåta" Mej att jag h-a-r skoj, just nu...
Beträffande ANALOGT/digitalt, FOTO/bild t-r-o-r Jag inte Vi "kommer nå'n vart"...
De' "behöver Vi inte heller"...
Kan dock, FAKTISKT, instämma i att "det bästa(kanske)vore att ha tillgång till bägge"...
Som KOMPLEMENT till varan'n...
Det beror ju på syftet, v-a-d Vi ska göra, OCH, h-u-r "fruktansvärt bråttom det är"...
Mvh: Stefan S
PS. minst av ALLT är Jag "lite' gramse"...DS.
 
Det verkar som du vill leva i en analog värld, så varför inte skippa datorn och dem andra digitala prylarna som du innerhar totalt? Musik för dig, är det enbart om nån står å lirar på en såg typ?

Och jo, digitalt eller ej, så är FOTO en bild :)

en man sa till mig en gång
'Utövare av handikapidrott är samma sak som att bråka på nätet'! 'Motbjudande'
 
Christel angående Mac & PC
perfekt

Mac är det ultimata för Media redigering i alla digitala former :) dock Knäcker PC på resten :)
 
vbg_snake skrev:
Mac är det ultimata för Media redigering i alla digitala former
Ett flertal tidningar har gått, och ska gå över till Windowsmaskiner. Jag har jobbat i båda under ett par år och ser ingen fördel med Macen, även om den är trevlig.
Macen var helt överlägsen Windows i grafiska applikationer för ett par år sedan. Men nu är jag mycket tveksam till det.
 
Calle S skrev:
.
Macen var helt överlägsen Windows i grafiska applikationer för ett par år sedan. Men nu är jag mycket tveksam till det.

Jag arbetade på Apple i 7 månader på Irland, innan det, på IBM i 1 år och 2 månader, Mac har precis släppt sin nya "PC" som anses via tester och det är många testar vara 1.6X snabbare än den snabbaste PC'n när det gäller redigeringen av Media osv, sen är det inte för inte att Macen har en extra flyttalsprocessor som kan köra dubbla uträkningar / cykel, tillskillnad ifrån PC'ns som bara klarar 1, men programmen måste stödja det, och det gör dem flesta från jättarna adobe,Macromedia osv.

/M:!
 
"Martin, Martin; Martin"...

Ja, Jag VILL l-e-v-a i en ANALOG värld, OCH, Jag g-ö-r det DESSUTOM...
I vilken galax är Du "ute 'å flaxar"???
Det där beträffande musicen v-ä-l-j-e-r Jag att INTE kommentera, det får stå för Dej...
Parallellen med handikappidrotten varken begriper eller förstår Jag över-huvud-taget...
Hälsningar: Stefan S
 
Purister!

Är en speciell skara människor.
Stefan S du hör uppenbarligen till dessa.
Jag å andra sidan är av den sorten som tycker att det är resultatet som räknas oavsett vägen dit.

Förövrigt är det fritt att tycka vad man vill :0)

Stefan L
 
Till "greggan"...

Ja, Jag håller d-e-l-v-i-s med Dej, att det "alltid är slutresultatet som räknas och aldrig någonsin vägen dit", det "köper" Jag ICKE!
Däremot har Du så GLASKLART 1oo% rätt i att vi alla, samtliga och utan undantag, faktiskt, får tycka precis va' vi vill...
Hälsningar: Stefan S
 
Re: "Martin, Martin; Martin"...

lion-62 skrev:
Ja, Jag VILL l-e-v-a i en ANALOG värld, OCH, Jag g-ö-r det DESSUTOM...
I vilken galax är Du "ute 'å flaxar"???
Det där beträffande musicen v-ä-l-j-e-r Jag att INTE kommentera, det får stå för Dej...
Parallellen med handikappidrotten varken begriper eller förstår Jag över-huvud-taget...
Hälsningar: Stefan S
Du har tex redan mycket digitalt i din kameraväska men det är kanske "godkänt"? Och hur tror du dina filmrullar tillverkas då? i en analog maskin? Hur tror du mat tillverkas och dina kläder, och hur tror du vatten kommer till dig, och ström osv osv.. ALLT är digitalt idag - det finns nästan ingenting som är Helt analogt, tyvärr - men jag önskar dig Lycka till!

Om du vill och lever i en Helt analog värld så betyder det också Ingen dator = bye! :)
Slå av strömmen och telefonen och börja odla mat och hämta vatten i en bäck också!
 
"Kanon-Canon"...

Men, HALLÅ!
Var är Du på väg i den här diskussionen???
T-r-o-r Du det är möjligt att hålla den på "en något-så-när-nivå"???
Hälsar, en n-å-g-o-t förundrad, Stefan S!
 
Re: "Kanon-Canon"...

lion-62 skrev:
Men, HALLÅ!
Var är Du på väg i den här diskussionen???
T-r-o-r Du det är möjligt att hålla den på "en något-så-när-nivå"???
Hälsar, en n-å-g-o-t förundrad, Stefan S!
Jag försöker driva diskussionen framåt.... vart och hur långt vet jag inte? Det beror på hur länge din tändvätska brinner och hur mycket mer du vill slänga på.

Jag försöker bara tala om för dig att ALLT är digitalt så du kan ju inte gilla nåt här i världen?
 
Hej Peter får man lägga sig i?

Om allt är digitalt dvs 1 eller 0
av eller på hur kan det då finnas Nja?
 
Re: Hej Peter får man lägga sig i?

greggan skrev:
Om allt är digitalt dvs 1 eller 0
av eller på hur kan det då finnas Nja?
Jag menar inte att blommor osv är digitala (det finns ju också förstås) men att alla produkter och allt du har och använder på jobbet och i hemmet går eller har gått igenonm en digital process.
 
"Kanon-Canon"...

NejDu&HejDu! Fullt SÅ illa(?)är det alltså INTE, det finns MASSOR av olika glädjeämnen HÄR i livet, så och på FOTOsidan, TACK-Å-LOV!!!
Att vi se'n inte alltid är helt överens vi INDIVIDER här, det orkar i alla fall Jag med, helt utan vidare...
Lev&Må&ha' de'!!!
 
Re: "Kanon-Canon"...

lion-62 skrev:
NejDu&HejDu! Fullt SÅ illa(?)är det alltså INTE, det finns MASSOR av olika glädjeämnen HÄR i livet, så och på FOTOsidan, TACK-Å-LOV!!!
Att vi se'n inte alltid är helt överens vi INDIVIDER här, det orkar i alla fall Jag med, helt utan vidare...
Lev&Må&ha' de'!!!
Jag använder min 1v som dörrstoppare på balkongen - så bra är den... hehe.

(det var skämt då - den är "ok" den också)

:)
 
Senast ändrad:
lion-62, jag älskar också analogt och allt vad det innebär med att kunna ha kontroll på framkallning, kopiering mm. Dock är jag väldigt lycklig nu när jag inte har så mycket tid för sånt att digitalt finns som ett alternativ. Hade inte digitalkameror funnits så hade det nog inte blivit så många FOTON för mig i framtiden som jag fortfarande kan ha full kontroll på utan att lämna till labb. Vad kallar du det man tar med digitalkamera förresten?
/Lotta (kompletterar nu med digitalt;))
 
Mac har precis släppt sin nya "PC" som anses via tester och det är många testar vara 1.6X snabbare än den snabbaste PC'n när det gäller redigeringen av Media osv, sen är det inte för inte att Macen har en extra flyttalsprocessor som kan köra dubbla uträkningar / cykel, tillskillnad ifrån PC'ns som bara klarar 1, men programmen måste stödja det, och det gör dem flesta från jättarna adobe,Macromedia osv.
Om du har läst testerna från apple så är dom ganska felaktiga, det är både pc och många mac användare ense om, detta för att dom har optimerat järnet för mac'en och gjort allt för att inte optimera för pc'n. Sen beror det på vilken pc man testar. Jämför du apples tester av PC'n så är dom väsentligt långsammare än PC tillverkarnas och oberoende tester av densamme.

Och för att ge lite sanning i det där med flyttalsenheter så har apples nya G5 2stycken FP enheter, p4 har en mycket långsam, men generellt sett används denna inte utan man använder den bytydligt snabbare SSE2 enheten för samma operationer(vilken apple råkade glömma i sina tester). Och tittar du på AMD's arkitektur så har den tre flyttalsenheter, hmm, undrar varför apple aldrig testar sina G-cpuer mot athlon's... ;)

Men kort sagt, den nya maccen är bra, det är det ingen fråga om, sen hur bra den är får tiden utvisa när man se objecktiva tester som inte är vinklade.

Sen undrar jag hår det går när premier etc bara kommer att fortsätta släppas på PC. Det kommer nog en del att gå över även om
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.